۵ غذای متفاوت برای امتحان کردن در مراکش

با سفر به مراکش، یک کشور پر جنب و جوش با سنت‌های قدیمی و منظره متنوعی از شهرهای شلوغ، کوهستان‌ها و بیابان‌های خشک، غذاهای معطر و ادویه شمال آفریقا را امتحان کنید.

یکی از مقصدهای غذاهایی عالی جهان، پخت و پز مراکشی با ادویه جادویی لطیف و ترکیبات طعم دهنده جذاب است. فکر کنید زیتونهای سبز ترش با پوست خرد شده لیموترش را به یک مرغ تند و تیز اضافه کنند، تعجب نکنید اگر که از گوشت کبوتر که با دارچین و شکر غلیظ شده یا ساردین های پوشیده شده با ترکیب طعم دار گشنیز، جعفری، زیره و فلفل قرمز استفاده کنند.  غذاهای مراکش که تحت تأثیر اسپانیا، عربستان و فرانسه از اندلس قرار گرفته است، غذاهای ترکیبی خوشمزه‌ای هستند که از طعم بی نظیری برخوردار هستند.

۱. باسارا B’ssara

B’ssara

در یک کاسه، این سوپ غنی از لوبیا پهن خشک به طور سنتی برای صبحانه سرو می‌شود.

۲. تجین Tagine

Tagine

خوراک مرغ محبوب در مراکش که همه جا می‌توانید آنرا پیدا کنید.

۳. چرمولای ماهی

Fish chermoula

 Chermoula ترکیبی از گیاهان و ادویه‌ها و ترشیجات است که به عنوان ماریناد قبل از کباب کردن ماهی و به عنوان یک سس استفاده می‌شود.

۴. حریرا Harira

Harira

مبارک رمضان، روزه در غروب آفتاب هر روز با یک کاسه بخارپز سوپ حریرا شکسته می‌شود. غنی از گوجه فرنگی، عدس، نخود و گوشت بره، با فشار آب لیمو و مقداری گشنیز خرد شده سرو می‌شود.

۵. کفتا تجین Kefta tagine

Kefta tagine

گوشت گاو یا گوسفند را با سیر، گشنیز تازه و جعفری، دارچین و گشنیز زمینی خرد کرده و قابلمه قرار داده و در یک سس گوجه فرنگی و پیاز می‌پزند. درست قبل از آماده شدن، تخم مرغ‌ها در سس شکسته می‌شوند بعد از پخته شدنشان غذا سرو می‌شود.

bbcgoodfood.com

کد خبر 249024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =