غذای کدام کشورها در جهان محبوب‌تر است؟ | جایگاه ایران در میان ۱۰ کشور برتر گردشگری غذا

چمدان : پژوهش‌ها و نظرسنجی‌های متعددی در مورد محبوب‌ترین کشور از نظر غذا وجود دارد که اغلب آنها به نتایج مشابهی دست پیدا کرده‌اند، در این گزارش بر اساس گزارش منتشر شده در خبرگزاری سی‌ان‌ان به محبوب‌ترین کشورها از  نظر غذا می‌پردازیم.

۱۰.آمریکا

اینکه آمریکا در این لیست قرار دارد احتمالا به خاطر این است که یرخی خوراکی‌های محبوب دیگر کشورها در امریکا بسیار رواج دارد و اصلا به اسم این کشور شناخته می‌شود مثلا همبرگر آلمانی است یا سیب زمینی سرخ کرده احتملا بلژیکی یا هلندی است اما این غذاها در آشپزخانه‌های آمریکا تغییراتی کرده و از آنجا به دیگر بخش‌های جهان معرفی شده‌است، البته امریکا غذای بومی هم دارد. مانند سالاد کوب یا پای لیمو کی.

بهترین خوراکی ها : چیزبرگر و کوکی شکلات

بدترین خوراکی‌ها: همه غذاهای بسیار فرآوری شده مانند غذاهای KFC
 



۹.مکزیک

اگر فقط اجازه داشته باشید که غذای یک کشور را بخورید،  بهتر است مکزیک را انتخاب کنید. در غذاهای مکزیکی از همه چیز کمی وجود دارد. همچنین از آنجا که مواد غذایی مانند، آواکادو، گوچه فرنگی، فلفل و ... در غذاهای مکزیکی زیاد است، این غذاها ارزش غذایی زیادی دارند.

بهترین خوراکی‌ها: موله (شامل یک سس باستانی از فلفل چیلی، ادویه، شکلات و وردهای جادویی)، تاکو

بدترین خوراکی‌ها: Tostadas   غذایی شبیه تاکو است اما تورتیلای بسیار تردی دارد به طوری که به محض گاز زدن خرد می‌شود و قابل خوردن نیست.

۸.تایلند

غذاهای خیابانی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است. غذاهای این کشور از ترکیب ادویه‌ها و گیاهان بسیار مختلفی درست می‌شوند و مانند یک ارکستر موسیقی طعم‌های مختلف در آنها جمع شده است.

بهترین خوراکی‌ها: کاری ماتسامان که یک غذای اسلامی است و  در فهرست ۵۰ غذای خوشمزه جهان قرار دارد.

بدترین خوراکی‌ها: پلاسوم : یک نوع ماهی خام است که سبب ایجاد سرطان می‌شود.

۷. یونان

غذاهای یونانی مانند دریاهای آبی و بناهای سفید یونان هستند، زیتون های کالاماتا ، پنیر فتا ، سالادهای رنگارنگ و گوشت کباب شده همگی غذاهای شگفت انگیز یونان است. رمز خوشمزگی غذاهای یونان چیست؟ روغن زیتون.

بهترین خوراکی‌ها: روغن زیتون، اسپاناکوپیتا که با اسفناج، پنیرفتا و نوعی خمیر پخته می‌شود.

بدترین خوراکی‌ها: لاچانوریزوف این غذا از کلم و پیاز حسابی پخته شده که با برنج مخلوط شده درست می‌شود.

۶.هند

در آشپزخانه هندی ادویه به وفور استفاده می‌ شود و هیچ قانونی برای استفاده از آن نیست. آشپزخانه هندی باید جایزه نوبل بگیرد چرا که غذاهای گیاهی متعدد و بسیار لذیذی در آن پخته می‌شود.

بهترین خوراکی‌ها: دال عدس

بدترین خوراکی‌ها: مرغ بالتی چراکه از سفره انگلیسی وارد سفره هندی شده و یادگار استعمار است!

۵.ژاپن

ژاپنی ها همانقدر در غذا دقت می‌کنند که در مهندسیشان دقت دارند. به همین خاطر هم یک استاد سوشی می‌تواند لرزه بر تن کارکنانش بیاندازد. غذاهای ژاپنی مانند یک شعر زیبا هستند. غذای بد خوردن در ژاپن تقریبا غیر ممکن است.

بهترین خوراکی‌ها: سوشی و ساشامی، سوپ میسو

بدترین خوراکی‌ها: فوگو، ماهی که درون آن سم دارد.
 



۴.اسپانیا

بخورید، بیاشامید، بخوابید، دوساعت کار کنید و دوباره بخورید و بیاشامید، زنده‌باد اسپانیا! فرهنگ غذایی اسپانیا همان چیزی است که همه ما آرزویش را داریم، آنها به فواصل کم، وعده‌های غذایی به بزرگی ناهار دارند.

بهترین خوراکی‌ها: کوروس، بهترین نسخه در جهان از خمیر سرخ شده شیرین است.

بدترین خوراکی‌ها: گازپاچو، از مواد غذایی تازه درست می‌شود اما در واقع یک نوع سالاد مایع است!

۳.فرانسه

اگر از جمله کسانی هستید که دوست ندارید غذا بخورید چرا که فکر می‌کنید زندگی غذا نیست به فرانسه سفر کنید، ۳ وعده غذا در روز که برای هرکدام باید ۲ ساعت وقت صرف شود و تمام تعطیلات به خورد و خوراک می‌گذرد.

بهترین خوراکی‌ها: اسکارگوت، باگت

بدترین خوراکی‌ها: فوی گرس،غذایی با جگر اردک، اگرچه خوشمزه است اما بسیاری به زور چاق کردن اردک ها برای اینکه کبدشان چرب شود و خوشمزه تر باشد را ظلم بزرگی می‌دانند.

۲. چین

چین جایی است که بارها و بارها از غذاها شکه می‌شوید و می‌گویید : «شما این را هم می‌توانید بخورید؟» اما در واقع چین تنوع غذایی بسیار گسترده‌ای دارد.

بهترین خوراکی‌ها: دیم سوم

بدترین خوراکی‌ها: سوپ باله کوسه

۱.ایتالیا

غذاهای ایتالیایی برای قرن‌هاست که سراسر جهان را به بردگی درآورده‌اند. غذاهای ایتالیایی راحت و بسیار خوشمزه هستند. با آرد، خامه، سس گوجه فرنگی ، روغن زیتون و چند تکه گوشت یک میهمانی درون بشقابتان خواهید داشت. غذای ایتالیایی دیگر به غذای همه تبدیل شده‌ است.

بهترین خوراکی‌ها: اسپاگتی بلونز، پیتزا، کاپوچینو، سالامی ایتالیایی

بدترین خوراکی‌ها: موزارالا بوفالو، پنیری اسفنجی با طعمی خاص که از شیر بوفالو درست می‌شود.

به گزارش چمدان، ایران با وجود تنوع غذایی فراوانی که دارد (رشت شهر خلاق خوراک شناسی ایران در یونسکو) به دلیل بی‌تفاوتی مدیران در تبلیغات و معرفی غذاهای بومی و سنتی هیچ جایگاهی در میان کشورهای برتر دنیا ندارد.

کد خبر 245195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =