قطار گردشگری کرمان برای اولین بار راه‌اندازی شد | سفر یک یا دو روزه به بم و راین

نخستین قطار گردشگری داخل استانی به مقصد شهرهای گردشگری راین و بم برای اولین بار در استان کرمان راه اندازی و اولین تور گردشگری آن هفته گذشته به مقصد شهر راین برگزار شد.

برای قطار گردشگری داخل استانی کرمان تورهای یک و دو روزه تعریف شده است. مسافران این قطار با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی واقع در مسیر ریلی شهرهای بم و راین آشنا می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان در این زمینه گفت: با توجه به اینکه استان کرمان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است و تنها تعدادی از آنها در مسیرهای ریلی واقع شده‌اند در تلاش هستیم برای دیگر مناطق تاریخی و گردشگری دارای مسیر ریلی نیز این طرح اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی قطار گردشگری داخل استانی در کرمان شناساندن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری این خطه از کشورمان ابتدا به مردم این استان و سپس به گردشگران داخل و خارج از کشور است که امیدواریم با استقبال علاقمندان مواجه شود.

بم شهری شناخته شده در میان شهرهای استان کرمان است اما راین کمتر شناخته شده است. به همین دلیل به صورت اجمالی به معرفی جاذبه‌های گردشگری راین می‌پردازیم.

راین؛ شهر تاریخی کرمانی‌ها

راین شهری تاریخی و توریستی در استان کرمان و در دامنه کوه هزار است. نام این شهر در گذشته رائین بوده‌ است. رائین نام یکی از سرداران بزرگ و شجاع اردشیر دوم، پادشاه ساسانی بوده‌ است. رائین در لغت به معنای قنات با شیب ملایم است. این شهر در مسیر بزرگراه شرق به غرب قرار داشته و به عنوان یک منزلگاه مهم مورد توجه بوده‌ است. راین با قدمت و تمدن کهن در زمان ساسانیان به واسطه قرار گرفتن در مسیر بزرگراه غرب به شرق موقعیتی مناسب داشته و یکی از مراکز داد و ستد کالا و همچنین بافت پارچه‌های ارزشمندی بوده‌ است که حتی به مناطق دور مانند مصر نیز صادر می‌شد. این منطقه در گذشته یکی از مراکز ساخت صنایع دفاعی مانند شمشیر و تفنگ نیز بوده‌است.

جاذبه‌های گردشگری راین

ارگ راین: دومین بنای خشتی بزرگ جهان پس از ارگ بم با مساحت تقریبی ۲٢٬۰۰۰ متر مربع در این شهر قرار دارد.


کوه هزار: کوه هزار مرتفع‌ترین قله جنوب ایران است. روستاهای دامنه کوه هزار، با آب و هوایی دلپذیر در فصل بهار و تابستان پذیرای میهمانان زیادی است. مرتفع‌ترین روستای مسکونی ایران، روستای باب زنگی (درزنگی) با ارتفاع بیش از ۳۳۰۰ متر در کوه هزار قرار دارد.

درختان کهنسال: در کنار مسجد جامع راین، چنارهای بسیار بزرگی با قدمت بیش از هزار سال وجود دارند. همچنین سرو چهارصد سالهٔ راین در خیابان طالقانی این شهر در مقابل حرم امامزاده زید قرار دارد. بلوار افلاطون

آبشار رایِن: آبشاری در دامنه‌های کوه هزار است. این آبشار یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری این استان است. این آبشار که به نام «زر رود» هم شناخته می‌شود در ۱۴ کیلومتری جنوب غربی راین و بر دامنه‌های جبههٔ شرقی کوه هزار فرو می‌ریزد.

کد خبر 180714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =