تا به حال پیش آمده که در کویر از شدت گرما سراب ببینید و فکر کنید که در مسیر پیش رویتان برکه یا دریاچه‌ای قرار دارد؟ در گذر از رمل‌های «درک» دقیقا همین اتفاق برای شما می‌افتد، میان نخل‌ها و شن‌های کویری از دور آب می‌بینید حتی ممکن است صدای موج بشنوید اما اینبار سرابی در کار نیست کویر شنی و نخلستان به ساحل می‌رسد آن هم نه ساحل برکه و دریاچه بلکه ساحل دریای آزاد عمان.


تصوری که از ساحل شلوغ دریای خزر و خلیج فارس دارید را فراموش کنید کرانه دریای عمان یعنی ساحل مکران در «دَرَک» برای شما واژه بکر را معنا می‌کند.

تصاویر | مرگ دسته جمعی لاک‌پشت‌ها در روستای گردشگری درک


 

درک کجاست؟

«دَرَک» روستایی در زرآباد از توابع کنارک و در ۱۷۰ کیلومتری غرب بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان است. اسم این روستای زیبا به معنی سکونت در کنار دره است و بی شک یکی از مقاصد مهم گردشگری طبیعی و روستا گردی در ایران به حساب می‌آید. «دَرَک» شب‌های بی‌نظیری نیز دارد، چرا که می‌توانید در آن غروب و آسمان کویر و دریا را با هم تجربه کنید.
 


 

کمپ در درک

درک گرچه هتل و رستوران ندارد اما بی‌شک می‌توانید روی مهمان نوازی مردم محلی آن که حدود ۳۵۰ نفر بیشتر نیستند به شدت حساب کنید. مردم «دَرَک» اغلب ماهیگیرند و غذاهای خوشمزه دریایی برای شما درست می‌کنند، از طرف دیگر اگر تجربه طبیعت گردی دارید می‌توانید در درک کمپ بزنید. «دَرَک» را می‌توانید روی نقشه زیر ببینید و مسیر رسیدن به آن را تعقیب کنید.



کد خبر 6852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =