۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
پرواز از شانگهای تا لس‌آنجلس در پنج ساعت│ آغاز موج پروازهای مافوق‌صوت بین آسیا و آمریکا

در سال‌های اخیر، رقابتی آشکار و پنهان بین استارتاپ‌های حوزه هوانوردی در گرفته است. رقابتی که بعد از بازنشستگی هواپیماهای کنکورد در سال ۲۰۰۳ از علاقه دوباره مردم به سفرهای مافوق‌صوت خبر می‌دهد.

شرکت «بوم تکنولوژی» در شمار بازیگران اصلی این رقابت قرار دارد. شرکتی که بودجه‌ای ۸۵ میلیون دلاری را با کمک سرمایه‌گذاران و شرکای استراتژیکش از جمله شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک به توسعه هواپیماهای مافوق‌صوت اختصاص داده است.

این‌میان، حمایت آسیا از این استارتاپ آمریکایی قابل ملاحظه است. به‌طوری‌که دسامبر ۲۰۱۷، شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز ۱۰ میلیون دلار برای ۲۰ فروند هواپیمای مافوق‌صوت مسافری ۵۵ صندلی به بوم تکنولوژی پیش‌پرداخت داد که مراحل ساخت آنها از سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

بهار امسال هم شرکت «سی‌تریپ» بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات مسافرتی آسیا با ۳۰۰ میلیون کاربر به اولین شریک استراتژیک شرکت بوم در چین تبدیل شد.

فاز اول طرح توسعه بوم از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود و این شرکت اعلام کرده است که هواپیمای آزمایشی دو سرنشین XB-۱ خود را در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان اثبات طرح مفهومی این مدل، به پرواز در خواهد آورد.

ماموریت اصلی این شرکت ساختن جت‌های مافوق‌صوت تجاری است که با سرعت ۲.۲ ماخ (برابر با هزاو۴۵۱ مایل بر ساعت یا ۲ هزار و ۶۲۶ کیلومتربر ساعت) یا به‌عبارتی بیش‌از دو برابر سرعت صوت پرواز می‌کنند.

با ورود این نسل از جت‌های تجاری، پرواز شانگهای به لس‌آنجلس که به‌طور عادی ۱۲ ساعت به‌طول می‌انجامد می‌تواند در مدت زمان حدود ۵ تا ۶ ساعت به مقصد برسد.

گزارش سی‌تریپ نشان می‌دهد که گردشگران خروجی چینی در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۳۰ میلیون سفر هوایی انجام دادند. اما کشورهایی که در منطقه آسیااقیانوسیه قرار دارند محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری چینی‌ها بودند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که برای انتخاب این مقصدها وجود دارد کوتاهی مسیر و مدت پرواز است. بنابراین با ورود هواپیمای مافوق‌صوت به خطوط پرواز و کاهش زمان سفر پیش‌بینی می‌شود که سفرهای گردشگران کشورهای شرق دور به مقصدهای گردشگری دورتر هم رونق بگیرد و همچنین گردشگران قاره‌های دیگر هم نسبت به بازدید از چین و سایر کشورهای این منطقه علاقه‌مندی بیشتری نشان دهند. به‌ویژه که هزینه این پروازها هم نسبت به هواپیماهای مافوق‌صوت کنکورد بسیار ارزان‌تر خواهد بود. برای مثال اگر زمانی هزینه یک صندلی برای پرواز لندن تا نیویورک برای هواپیمای کنکورد ۲۰ هزار دلار بود همان هزینه با هواپیماهای بوم تکنولوژی ۵ هزار دلار خواهد بود.
 


 


 


 


 


 


 


 



 

پرواز از پکن به نیویورک فقط در ۲ ساعت

نیویورک تا توکیو در نیم‌ساعت!

فیلم│ بزرگ‌ترین هواپیمای جهان در انتظار اولین پرواز آزمایشی

ایرباس انقلاب می‌کند │ کشتی‌های کروز در آسمان پرواز می‌کنند!

کد خبر 35492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =