عکس بی نظیر از ماه کامل در شب | ماهی که زحل شد

فرانسیسک ساژوئل، عکاس گواتمالایی، در حال صعود به آتشفشان آکاتنانگو، یک شب باورنکردنی داشت. شب کریسمس سال ۲۰۱۹ بود که این عکاس متوجه تصویری نفس گیر در آسمان شب شد و در اقامتگاه محلی سکنی گزید.

چمدان - ساژوئل در ساعات اولیه صبح، درست قبل از طلوع آفتاب، سر را بلند کرد و ماه را دید که توسط حلقه ای از ابر احاطه شده است. ابرها به طرز باورنکردنی ماه را فرا گرفته بودند و به نظر می رسید که ماه مانند زحل شده است. سوجوئل که کیفیت بی نظیر این لحظه را تشخیص داد، چند تصویر را عکسبرداری کرد.

 در عکس او، می توان ماه را که در بالای ابرها مشاهده کرد. شمایل آتشفشان پاکایا و مناطق مرتفع گواتمالا قسمت پایین تصویر را پر کرده و احساسات عکس را افزایش می دهد.   به گفته این عکاس، ابر در واقع یک ابر سیروستراتوس است. این ابرهای نازک و ارتفاع بالا از بلورهای یخ ساخته شده اند و در زوایای خاص، هاله هایی در اطراف ماه ایجاد می کنند. این ابرها غالباً در اثر وزش باد شدید تشکیل می شوند. سوجوئل نه تنها به خاطر عکاسی از این منظره و ماجراجویی باورنکردنی اش، که شامل عکسبرداری از آتشفشان های زنده است، بلکه عکس‌های نجومی اش نیز شناخته می شود.

عکس‌های نجومی بیشتر از سوجوئل را در زیر مشاهده کنید.

منبع : my modern met

کد خبر 249408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =