برترین عکس‌های مسابقه عکاسی نجوم سال ۲۰۲۰

تحت تاثیر زیبایی ستارگان، ستاره شناسان از سراسر جهان بهترین کار خود را به مسابقه سالانه عکاس نجوم سرمایه گذاری بین المللی Insight ارسال کردند. این مسابقات هر ساله توسط رویال ابزرواتوری اجرا می شود، این مسابقه مکانی برای مشاهده زیبایی‌های موجود در آسمان ما است. هزاران عکس در ۱۱ دسته ارسال شده اند و اکنون نامزد های بهترین عکس های سال ۲۰۲۰ مشخص شده است.

چمدان - این مسابقه اکنون در دوازدهمین سال خود، عکاسانی از ۷۰ کشور مختلف را جذب کرده است که در مجموع بیش از ۵۲۰۰ تصویر را به مسابقات ارسال کرده‌اند. کیفیت بالای لیست نامزدها به این معنی است که داوران امسال کار سختی خواهند داشت. از عکس های پر جنب و جوش شفق های قطبی تا سحابی های دور و عکسهای باورنکردنی از خورشید، این لیست طیف گسترده ای از عکاسی نجوم را نشان می دهد.

 دکتر امیلی درابک، یکی از داوران این مسابقات، می گوید: "نجوم یکی از در دسترس ترین علوم است و همه می‌توانند به یکباره به آسمان شب نگاه کنند و اینکه چه چیزی در این کیهان وجود دارد را کاوش کنند. " عکاسی نجوم مانند پلی بر روی شکاف بین هنر و علم است و زیبایی طبیعی جهان را برجسته می کند. هدف از مسابقه عکاسی نجوم، استفاده از این عکس های قدرتمند از فضا برای درگیر کردن عموم مردم با سوالات بزرگی است که علم در صدد پاسخ دادن به آن است، از معماهای داخلی یک کهکشان گرفته تا چگونگی شکل گیری منظومه شمسی ما. " این مسابقه امسال همچنین دو جایزه ویژه دارد. جایزه آنی‌ماندر برای نوآوری در تصویر و جایزه سر پاتریک مور برای بهترین تازه وارد است.

 برندگان مسابقه عکاس نجوم رویال ابزرواتوری در تاریخ ۱۰ سپتامبر سال ۲۰۲۰ اعلام می شوند. برنده کلی ۱۰هزار پوند (حدود ۱۲هزار دلار) دریافت می کند و برندگان هر دسته نیز ۱۵۰۰ پوند (تقریبا ۱۸۸۰ دلار) دریافت می کنند. اثار تمام برندگان و نامزدها در یک نمایشگاه ویژه که از اکتبر سال ۲۰۲۰ آغاز می شود نمایش داده خواهند شد.

منبع : my modern met

کد خبر 249146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =