سفر فضایی به حقیقت می‌پیوندد؟ | بلیت سفر به فضا حدود ۲۵۰ هزار دلار

ویرجین گلکتیک، شرکت گردشگری فضایی که قصد دارد در آینده نزدیک پروازهای توریستی خود به فضا را شروع کند. بلیت های سفر به فضا حدود ۲۵۰ هزار دلار فروخته شده و حدود ۶۰۰ بلیت رزرو شده است.

بنیانگذار ویرجین گلکتیک، ریچارد برانسون، نخستین عضو غیر خدمه است که به وسیله فضاپیماهای این شرکت پرواز کرده است. ویرجین گلکتیک در نظر دارد تا گروه هایی از مشتریان را به صورت مختصر به حاشیه فضا ارسال کند، جایی که چند دقیقه می توانند کیهان را از طریق پنجره های هواپیما تماشا کنند و بی وزنی را تجربه کنند.

بلیت های سفر به فضا حدود ۲۵۰ هزار دلار فروخته شده و این شرکت می گوید حدود ۶۰۰ رزرو را دریافت کرده است. برنامه هایی برای فروش دوباره بلیت از چند ماه پیش آغاز شد و مدیر عامل شرکت جورج وایتسایدز عنوان کرده است که حدود ۴۰۰ نفر دیگر نیز تاکنون سپرده قابل استرداد پرداخت کرده اند.

وایتسایدس گفته است که قیمت بلیت های تازه فروخته شده از ۲۵۰ هزار دلار ارزان تر خواهد بود. وایتسایدز اضافه می‌کند که ویرجین گلکتیک حدود ۴۲۰ میلیون دلار پول نقد در دست دارد که می تواند پول کافی برای تکمیل پروازهای آزمایشی خود قبل از شروع عملیات تجاری در دست داشته باشد.

سفر به فضا

هفته گذشته مورگان استنلی در یادداشتی گفت: سهام ویرجین گلکتیک را به دلیل موقعیت آن به عنوان تنها شرکت فضایی با بازرگانی خالص و چشم انداز رشدی که در آن دیده می‌شود" یک سرمایه گذاری جذاب "می داند. تحلیلگران همچنین از پتانسیل ویرجین گلکتیک برای استفاده از فناوری موشک های آن در سفرهای هوایی بین شهری سخن گفته‌اند. یک تحلیلگر پیش بینی کرد که چنین صنعتی می تواند تقریباً ۳۰۰ میلیارد دلار درآمد سالانه داشته باشد.

ویرجین گلکتیک مدتها است که درباره انجام پروازهای نقطه به نقطه صحبت می کند. بوئینگ در ماه اکتبر ۲۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرد و ویرجین گلکتیک روز سه شنبه اعلام کرد که برای کمک به توسعه صنعت سفرهای هوایی بین شهری، قراردادی با ناسا امضا کرده است. اما توسعه فناوری سفر نقطه به نقطه مافوق صوت، احتمالاً هنوز سالها از واقعیت فاصله دارد.

سفر به فضا

 تاکنون، ویرجین گلکتیک دو پرواز آزمایشی را به سمت فضا به‌وسیله تجهیزات آزمایشی شرکت در موهاوی، کالیفرنیا انجام داده است. هواپیمای فضایی این شرکت اخیراً به نیومکزیکو، مقصد پرتاب نهایی برای مشتریان گردشگری ویرجین گلکتیک منتقل شده اند.

منبع : msn.com

کد خبر 248752

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =