چمدان: 50 سال از قدم گذاشتن انسان برای اولین بار بر روی ماه می گذرد و ما انسان‌ها همچنان در حال رویاپردازی در مورد فرار از زندگی روی زمین برای زندگی در فضای رازآلود هستیم.

اگر حرفه فضانوردی برای شما مناسب نیست اما شاید وعده اقامت در یک هتل فضایی برای شما جذاب باشد.

شرکت کالیفرنیایی بنیاد گیتوی (The Gateway Foundation)  برنامه‌ای برای ایجاد یک هتل شناور به سبک کشتی‌های تفریحی کروز در ایستگاه فضایی فون براون دارد که به تازگی آن را معرفی کرده‌است.

هدف این برنامه این است که این هتل تا سال 2025 از زمین خارج شود و تا سال 2027 امکان سفر به آن عملیاتی شود.



البته برنامه ایستگاه فضایی فون براون تنها یکی از گزینه‌های گردشگری فضایی در حال توسعه است و شرکت‌های دیگری هم در این زمینه در حال فعالیت هستند. حتی ایستگاه فون براون تنها طراح هتل فضایی نیست بلکه  در اوایل سال 2019 ، شرکت امریکایی اریون اسپن (Orion Span) برنامه ایجاد یک هتل فضایی لوکس به نام ایستگاه شفق قطبی را منتشر کرد که امیدوار است تا سال 2022 آن را راه اندازی کند.

تیم الاتور ، معمار ارشد طراحی در بنیاد گتوی در مورد معماری این ایستگاه فضایی و هتل می‌گوید: این ایستگاه شیه یک چرخ در مدار زمین است و چرخ چرخان می تواند چیزی شبیه گرانش را ایجاد کند.



طرح هتل فضایی بنیاد گیتوی  ونر ون بران (Wernher von Braun) نام دارد که نام یکی از مهندسان پیشگام هوافضا بوده‌است. البته این مهندس ابتدا در آلمان بر روی برنامه موشکی نازی‌ها کار می‌کرده و بعدا به آمریکا می‌آید و بر روی برنامه فضای آپولو کار می‌کند که این مساله بحث برانگیز شده‌است اما بنیاد گیتوی می‌‌گوید از آنجا که این ایستگاه بر اساس طرح‌های او در حدود 60 سال پیش شکل گرفته، این اسم را انتخاب کرده‌اند.

توریسم فضایی یکی از خدمات بسیار گران است اما این شرکت می گوید در ابتدای کار این سفر برای کسانی خواهد بود که توان پرداخت هزینه‌های آن را داشته باشند اما این چشم‌انداز وجود دارد که بعد از مدتی هزینه این سفر به اندازه هزینه سفر با یک کشتی کروز یا هزینه سفر به دیزنی لند باشد.

این هتل 12 اتاق با ظرفیتی بین 352 تا 450 نفر برای یک شب اقامت را خواهد داشت.

طراح این هتل می‌گوید این مکان اصلا شبیه تصویری که استنلی کوبریک در فیلم ادیسه فضایی نشان می‌دهد که یک فضای خیلی متفاوت و  استریل است، نخواهد بود و تصمیم بر این است که یک تکه از زمین به فضا بیاید بنابراین سوئیت‌های فرش شده با فضایی گرم و فضاهای تفریحی که با استفاده است ویژگی بی وزنی طراحی می‌شود مانند «بسکتبال شگفت انگیز» در انتظار مسافران است و داخل هتل همانند هتل‌های روی زمین اما با منظره‌ای از فضا خواهدبود.



با این وجود همچنان سوالاتی وجود دارد مثلا اینکه زندگی بدون گرانش در طولانی مدت برای بدن انسان‌ها مضر است و اگر چه مسافران چند هفته در این هتل اقامت خواهند داشت اما کارکنان آن 6 ماه تا 1 سال بی وقفه در ایستگاه خواهند بود، همچنین در مورد ایجاد آلودگی در فضا هم نگرانی‌هایی وجود دارد.

البته مدیران شرکت گیتوی می‌گویند وضعیت کارکنان از نظر پزشکی کاملا بررسی می‌شود و نگرانی از این نظر نیست همچنین سوخت این ایستگاه سازگار با محیط زیست است و البته تمام زباله تولید شده در این ایستگاه فضایی بازیافت خواهد شد.














منبع: CNN
کد خبر 245175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =