فرار از بی‌حوصلگی ناشی از خانه نشینی اجباری کرونا؛ دومینو بازی کنید

در این‌ روزها که شیوع کرونا بسیاری را در خانه‌های خود حبس کرده، بازی کردن یکی از بهترین راه های فرار از بی حوصلگی و کلافگی است‌. برای بازی دومینو شما به ابزار خاصی نیاز ندارید. نوعی بازی است که به وسیلهٔ قطعه‌های مستطیلی کوچکی انجام می‌شود. یک دست دومینو معمولاً از ۲۸ عدد دومینوی مستطیلی تشکیل شده که هرکدام شامل دو مربع کنار هم هستند. روی هر مربع ۰، ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ نقطه وجود دارد.

 اگر بسته این بازی را در خانه ندارید می‌توانید روی کاغذ همین اعداد را درست کنید و از بازی لذت ببرید.

دومینو

بازی دومینو که در کشورمان به آن سنگ نیز می‌گویند با ساختن یک زنجیره از مهره های دومینو انجام می‌شود. بازی با قرار دادن اولین دومینو آغاز شده و برای اضافه کردن یک دومینو جدید، باید یکی از مربع های دومینوی قبلی با مربعی که در انتهای دیگری است جفت شود. این بدین معنی است که هر دو مربع باید تعداد نقاط یکسانی داشته باشند. بازیکنان بازی را با تعداد دومینوهای مساوی شروع می‌کنند و برنده کسی است که زودتر از همه دومینوهای موجود در دست خود را مصرف کند.

دومینو

دومینو را می‌توان 2 و یا 4 نفره بازی کرد. در این بازی  در ابتدا به هر نفر 7 مهره داده می شود. در بازی ۴ نفره تمام مهره ها پخش می‌شوند ولی در بازی ۲ نفره ۱۴ مهره در بانک قرار می‌گیرند. در هنگام بازی ۴ نفره ، وقتی که نوبت به یک بازیکنان رسید و او مهره مورد نظر را نداشت، نوبت به بازیکن بعدی داده می شود و در بازی دو نفره اگر بازیکن مهره مورد نظر را نداشت باید از بانک مهره بردارن تا مهره مورد نظر را در دستش داشته باشد.

در پایان هر کس مهره های خود را زودتر تمام کرد بازی تمام می شود و تعداد نقاط روی مهره های دو رقیب دیگر که یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ او است شمرده شده و هر تیم یا بازیکنی که به امتیاز تعیین شده ( معمولاً ۱۰۴ ) را کسب کند، برنده بازی است. این روش بازی بسیار پایه ای است و برای انجام دومینو چهار نفره، می توان از روش‌های گوناگون و متنوع دیگر هم استفاده کرد.

آریا تاج‌الدین

کد خبر 248202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Samsam IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 0
    بازی دومینو ۲نفره باشه تا۱۰۱ و۴نفره باشه تا۱۵۱ بازی میشه.همچنین اگه ۴نفره باشه هرکی زودتر سنگهاش تموم بشه خالهای تموم سنگها که دردست۳نفردیگه هستش شماره میشه.همچنین دومینو بازیهای جذاب دیگه ای هم داره مثل تلفن که بایدباخالهای دومینو۵یامضربهای ۵رو جورکرد،بازی هم تا۲۰۵ هستش.برای شمارش هم خالهارو رند میکنن.از۱تا۴پنج حساب میشه واز۶تا۹ده.مثلا اگه خالهای باقیمونده جمعش۱۳باشه پونزده واگه ۱۷باشه بیست حساب میکنن.برعکس دومینو میشه از۴طرف بازی کرد وازاولین جفتی که دوطرفش پرشدمیشه بازی رو از۲طرف کناریش هم ادامه داد بازی باجفت۵شروع میشه باراول فقط وبعده اون دیگه هرکس از۴نفرکه پیش سنگ شد جفتی یاتکی میتونه بذاره.بادومینو میشه ۸ونه یا۲۱ هم بازی کرد.بازیه دومینو توگیلان خیلی شناخته شده وپرطرفداره وتوبیشتره خونه هاوقهوه خونه ها هست وکردها هم بازی میکنن اما اصولی بلدنیستن وبازی رو درست اجرانمیکنن
  • مجید IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    0 0
    خدایا قربونت برم الهی. خیلی مردم خوش و خوشحالی بودیم اینم کادو برامون فرستادی تکمیل شدیم . بنده خدا مسعولین زحمت کش ستاد بحران که چقدر از قبل برنامه ریزی کرده بودند برای بحران کرونا و رییس جمهور عزیزمون که مثلا یه سال اخر رو میخواست استراحت کنه که این ویروس با تشویش اذهان عمومی همه چیو خراب کرد. ای ویروس منحوس خواستی بری یه سری به دادگاه ها بزن و ببین چقدر از زوج ها از خوشحالی دارند از هم جدا میشند البته فکر نکنم به این سادگی بری چون هیچ جای دنیا مثل ایران اینقدر تحویلت نمیگرفتند چون اولش که باهات قایم ماشک بازی کردیم و بعدشم چون تو این مملکت حرف اول ازادیه ، پس ما هم تا تونستیم ازادت گذاشتیم هر جا خواستی بری و کیف کنی و الانم اجازه داری مارو بندازی بیرون و خودت و خونوادت تا اخر عمر همین جا بمونی. البته جان مادرت بزار دومینومون تموم شه بعد خودمون میریم ، لازم نیست عصبانی بشی ،چشم میریم