۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
سرگرمی در خانه | کودتا بازی کنید

بازی کودتا را می‌توان با دو تا شش نفر انجام داد. می‌توان اجزا این بازی را با توجه به عکس ها روی کاغذ نوشت و در خانه بازی کرد.

چمدان - هدف شما در این بازی از بین بُردن تمامی رُقبا و تبدیل شدن به تنها بازمانده است.

تصاویرِ روی کارت‌ها، توانایی‌های هر بازیکن ‌را نشان می‌دهند. هرگاه بازیکنی، یکی ‌از شخصیت‌ های تحتِ‌ نفوذِ خود را از دست بدهد، باید یکی‌از کارت‌های خود را "رو" کند. کارت‌های "رو"شده، به‌ همان‌ شکل، تا پایانِ بازی، پیشِ‌روی بازیکن می‌مانند ولی دیگر هیچ سودی برای او نخواهند داشت. بازیکن، در هنگامِ از دستِ رفتنِ یکی‌ از کارت هایش، می‌تواند تصمیم بگیرد که کدام‌یک از ۲ کارت خود را "رو" کند.

بازیکنی که هر ۲ کارت خود را از دست بدهد، از بازی خارج می‌شود.

بازی، به‌شکلِ نوبتی و در جهت ساعت‌گرد انجام می‌شود. هر بازیکن، در هر نوبت، فقط می‌تواند یک "اقدام" را انتخاب کند و نوبت‌ها را نیز نمی‌توان واگذار کرد. پس‌از آن‌ که بازیکن، انتخاب کرد که می‌خواهد دست به چه اقدامی بزند، دیگر بازیکنان فرصت خواهند داشت تا او را به "چالش" کشیده یا با "اقدام" او مقابله کنند. اگر اقدامی به چالش کشیده نشده یا مورد "اقدامِ متقابل" قرار نگیرد، خودبه‌خود با موفقیت به‌انجام می‌رسد.

چالش‌ها حتماً باید پیش‌از انجامِ عملیات‌ها یا عملیات‌های متقابل، صورت بگیرند. کارت‌های بازیکنان باخته، تا پایان بازی به‌ همان‌ شکل باقی مانده و سکّه‌هایش نیز نصیبِ "خزانه" می‌شود. بازی وقتی به‌پایان می‌رسد که فقط یک بازیکن باقی مانده باشد

کارت‌های شخصیت را باهم بُر زده و به هر بازیکن، ۲ کارت بدهید. بازیکنان همواره می‌توانند به کارت‌های خود نگاه کنند ولی باید آن‌ها را به ‌پُشت، پیشِ‌روی خود بگذارند. کارت‌های باقی‌مانده را در کناری نگه‌دارید.

به هر بازیکن، ۲ سکّه بدهید. سکّه‌های هر بازیکن، همواره باید طوری قرار بگیرند که سایرِ بازیکنان بتوانند ببینند. سکّه‌های باقی‌مانده را به‌عنوانِ "خزانه" در وسطِ محوطه‌ی بازی بگذارید.


به هر بازیکن، ۱ کارت چکیده‌ی قوانین نیز بدهید. لازم است بازیکنان، پیش‌از آغازِ بازی، کاملاً بر قوانینِ بازی و ویژگی‌های کارت‌ها مسلّط شوند!

بازیکنی که بازیِ قبلی را بُرده، بازی را آغاز می‌کند.

اجزاء بازی

۱۵ کارت شخصیت (بزرگ‌زاده، آدم‌کُش، فرمانده، سفیر و شاه‌دُخت؛ از هرکدام ۳ کارت)

۶ کارت چکیده‌ی قوانین بازی و ۵۰ سکّه

آریا تاج‌الدین

کد خبر 248428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =