حقایق ترسناک در مورد ویروس کرونا | نکات مفید برای مسافران

با وجود گسترش فوق‌العاده ویروس کرونا در سرتاسر جهان، این موضوع باعث ایجاد رعب و وحشت در مسافران شده و از خود می­‌پرسند که امنیت شخصی چیست و چگونه می‌­توان این امنیت را برای خود ایجاد کرد.

چمدان - با برخی از حقایق ترسناک در مورد ویروس کرونا مانند تفکرات یک متخصص کیفیت هوا آشنا شوید.

موقعیت و وضعیت ویروس کرونا

تا روز ۴ مارچ، ۹ نفر در آمریکا جان خود را از دست داده‌­اند و همچنین بیش از ۳۰۰۰ نفر در سراسر جهان جان خود را باخته‌­اند. تعداد زیاد و روز افزون مرگ و میر و مبتلایان به این ویروس باعث شده تا کنفرانس‌­های بزرگی مانند ITB و همچنین بسیاری از اماکن توریستی و دیدنی مانند موزه لوور و بسیاری از پروازها لغو شوند.

به گفته GBTA (انجمن جهانی سفرهای تجاری) ۶۵ درصد رویدادها و جلسات به دلیل شیوع این ویروس لغو شده­اند. اپلیکیشن مسافرتی هاپر میلیاردها پرواز را بررسی کرد تا ببیند ویروس کرونا چه تاثیری بر سفرها و بازدید از مقاصد بین‌­المللی گذاشته است.

سازمان بهداشت جهانی COVID-۱۹ را یک بیماری همه­‌گیر اعلام نکرده است اما به گفته کارشناسان احتمالا این اتفاق بدترین بحران سفری از زمان واقعه ۱۱ سپتامبر است.

به گفته Nick Wyatt، در حالی که باید این هیجان و اضطراب ناشی از متوقف شدن جهانگردی را کم و از بین ببریم، اما باید واقع بین باشیم و باید کمی تا عادی شدن شرایط صبر کنیم. حمل و نقل آبی نیز پس از کشتی الماس، به این ویروس آلوده شده و این کشتی در قرنطینه به سر می‌­برد.

پخش شدن ویروس

بنابر گزارشات، بسیاری از مسافران سفرهای خود را یا لغو و یا به تعویق انداخته‌­اند به خصوص تعطیلات کروز و آبی. البته این موضوع می‌­تواند خوب باشد، زیرا به گفته متخصص کیفیت هوا، پرفسور James Dwyer، سیستم تهویه هوا کشتی­ها برای فیلتراسیون و جلوگیری از عبور ذرات ریز معلق مانند کرونا طراحی نشده­ و می‌­تواند به پخش سریعتر این ویروس به سایر اتاق­‌ها در کشتی کمک کند. در واقع این سیستم یک روش استاندارد برای ذخیره انرژی است و اگر اندازه ذرات ویروس کرونا مانند ویروس SARS ۱۲۰ نانومتر باشد، این سیستم نمی‌­تواند جلوی عبور و انتقال آن به سایر اتاق‌­ها را بگیرد.

در هواپیما نیز احتمال پخش ویروس زیاد است. سیستم تهویه هواپیما قادر است تا ذرات ریز مانند ویروس را فیلتر کند اما ممکن است در صورت آلوده بودن یک فرد در یک ردیف، به سایر افراد موجود در همان ردیف نیز منتقل شود. در این صورت هرچه از فرد آلوده دورتر باشید بهتر است. همچنین سرویس‌­های بهداشتی بزرگترین منبع انتقال ویروس بشمار می­‌رود.

اطمینان مسافران

علی رغم وجود این آمار­های ناگوار، متخصصین صنایع مسافربری تمام تلاش خود را برای اطمینان مسافران و حفظ آرامش آن­ها انجام می‌­دهند و راه حل­های جدید ارائه می‌­دهند. به همین منظور بسیاری از شرکت‌­های مسافرتی سیاست‌­های جدید و سخاوتمندانه‌­ای برای بازگشت پول و لغو سفرها در پیش گرفته‌­اند.

نکات مفید برای مسافران

  •  مانند همیشه، خود را تمیز و ضدعفونی نگه‌ دارید و از لمس کردن دهان، بینی و گوش­‌ها خودداری کنید.
  •  ماسک­ها نمی‌­توانند جلوی مبتلا شدن به ویروس را بگیرند اما، می­‌توانند احتمال پخش آن را کاهش دهند.
  •  از کارت اعتباری برای پرداخت استفاده کنید.
  •  اگر مسافرت باعث ایجاد اضطراب در شما می‌­شود آن را به زمان دیگری موکول کنید.

همچنین دوری از شلوغی و مکان‌­های شلوغ نیز بسیار موثر است و استفاده از حمل و نقل عمومی را تا حد امکان کاهش دهید.

منبع : forbes

کد خبر 248182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =