فیلم | ویدئوی منتشر شده نیویورک تایمز نشان می‌دهد که هواپیمای اوکراینی با شلیک ۲ موشک سرنگون شد

ویدئوی دوربین امنیتی که نیویورک تایمز منتشر کرده، نشان می‌دهد هواپیمای اوکراینی هدف دو موشک با فاصله حدود ۳۰ ثانیه از یکدیگر قرار گرفته است.

ویدئوی دوربین امنیتی که نیویورک تایمز روز سه‌شنبه ۱۴ ژانویه منتشر کرده نشان می‌دهد که دو موشک با فاصله حدود ۳۰ ثانیه از یکدیگر به پرواز ۷۵۲ خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین در بامداد چهارشنبه ۸ ژانویه در نزدیکی فرودگاه امام خمینی تهران برخورد کرده است.

این روزنامه همچنین نوشت: این موشک‌ها از فاصله ‌۱۳ کیلومتری از یک سایت نظامی ایرانی پرتاب شده و ارسال سیگنال پاسخ‌گر خودکار (ترانسپوندر) از هواپیما پس اصابت موشک اول متوقف و از کار افتاده بود.

گفتنی است هواپیمای مسافربری نوع بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمای اکراین بامداد چهارشنبه ۹ ژانویه پس پرواز از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران به مقصد کی‌ایف پایتخت اوکراین ساعاتی پس از شلیک موشکی سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق سقوط کرده و تمام ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هواپیمای مسافربری اوکراینی بر اثر اصابت موشک ضد هوایی سپاه پاسداران ساقط شده و «خطای انسانی» بوده است.
 

کد خبر 247634

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رهگذر GB ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    1 9
    سلام . از لرزش و نیز حالت حرکت دوربین دقیقا" مشخص است که که توسط فردی فیلمبرداری میشود آنهم بدون هیچ عکس العملی و اینکه آنقدر فیلمبرداری می کند که آتش گرفتن هوابیما و سقوط آن را ببیند. زاویه انتخاب و ساعت فیلمبرداری و سکوت وی دقیقا" نشان از یک اطلاع و هماهنگی قبلی بوده که به هیچ عنوان نمی توان آن را اتفاقی دانست ضمن آنکه بلافاصله این فیلم از طریق دشمنان پخش می گردد. همه این عوامل نشان از یک برنامه ریزی حساب شده و اقدامی مشخص از جانب دشمنان بوده است.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      22 1
      مزخرف نگو بابا