بلایی که در نزدیکی تهران بر سر یک گردشگر آلمانی آوردند |  ادعای عجیب گردشگر دوچرخه‌سوار آلمانی درباره اعتقادات مذهبی ایرانی‌ها

پتر هارنیش ۶۰ ساله اهل مونیخ با گذشتن از ۹ کشور به میدان آزادی تهران رسید. این دوچرخه سوار آلمانی شیفته مهمان‌نوازی ایرانی شده است؛ اما او در ۲۰ کیلومتری تهران قربانی افراد کلاهبردار شد و مدارک و پول خود را از دست داد.

چمدان - این دوچرخه سوار که ۶۰ سال دارد سفرش را همیشه از رودخانه دانوب شروع می‌کند. پتر هارنیش در اواخر اوت ۲۰۱۹ از مونیخ راهی تهران شد و بعد از طی کردن پنج هزار کیلومتر وارد تهران شد. پتر هارنیش کارمند انستیتوی «ماکس پلانک» آلمان است. سفر او به تهران قرار بود چهارمین دور از دوچرخه سواری بزرگ او باشد.

آن طور که پتر هارنیش تعریف می‌کند سفر او با دوچرخه از مونیخ تا تهران به خوبی پیش رفته و او پس از طی کردن پنج هزار و صد کیلومتر و گذشتن از ۹ کشور به میدان آزادی تهران رسیده است.

هارنیش که از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها تعریف می‌کند  می‌گوید از شهرهای زیادی گذشته و صدها نفر را در مسیر راه ملاقات کرده و تحت تاثیر قرار گرفته است.

هارنیش در اظهاراتش درباره ایران ادعا می‌کند که ایران کشوری است پر از تضاد. از یک طرف کلان‌شهر تهران و از طرف دیگر مناطق و استان‌های فقیر و غبارآلود.

پتر هارنیش ۶۰ ساله اهل مونیخ با گذشتن از ۹ کشور به میدان آزادی تهران رسید | این دوچرخه سوار آلمانی در ۲۰ کیلومتری تهران قربانی افراد کلاهبردار شد 

یکی دیگر از ادعاهایی که این توریست آلمانی دوچرخه‌سوار مطرح کرده درباره نقش مذهب در زندگی مردم ایران است. براساس گزارشی که دویچه وله منتشر کرده این توریست آلمانی ادعا کرده است که مذهب کمتر از آنچه انتظارش را داشته در زندگی عمومی مردم ایران نقش دارد. او ادعا کرده که حتی تاثیر مذهب در ایران کم‌تر از ترکیه است.

به گفته هارنیش در ۲۰ کیلومتری تهران بخت او را یاری نکرده و قربانی افراد کلاهبردار شده است.

هارنیش می‌گوید که افراد کلاهبردار که لباس پلیس بر تن داشتند در ۲۰ کیلومتری تهران پول، اسناد و مدارک و همچنین دوربین او با صدها عکس خاطره انگیز که در طول راه گرفته را از گرفته و برده‌اند.

با وجود این پتر هارنیش مصمم است باز هم به سفر بزرگ خود با دوچرخه ادامه دهد و این بار تصمیم گرفته است در پائیز سال ۲۰۱۲ راهی باکو شود.

توریستی آلمانی نیز چندی پیش به ایران سفر کرده بود که حوادث تلخی برای آن رخ داد. خبرهای آن را در لینک‌های زیر می‌توانید بخوانید:

حمله به توریست خارجی دوچرخه‌سوار در مازندران | فدارسیون دوچرخه‌سواری: او مجوز سایکل توریست ندارد

تصویری تلخ از وضعیت دوچرخه‌سوار آلمانی در ایران پس از حمله سارقان | حرف‌های فلیپ پس از ترک ایران

روایت تلخ همسر مانی رهنما از گروگان گرفتن توریست آلمانی توسط یک خانواده در تهران | فلیپ را در شمال کتک زدند ؛ در تهران به گروگان گرفتند

کد خبر 246764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    4 0
    2012؟؟؟؟؟؟؟؟ با وجود این پتر هارنیش مصمم است باز هم به سفر بزرگ خود با دوچرخه ادامه دهد و این بار تصمیم گرفته است در پائیز سال ۲۰۱۲ راهی باکو شود.
  • DE ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    6 0
    اگر اولی را اعدام‌کرده بودند دومی و سومی اتفاق نمی افتاد دزدان و کلاهبرداران را باید پذیرفت و یا باید معدوم کرد تا دیگر اتفاق نیافتد،فقط با قانون اعدام برای هر نوع دزدی هم اقازاده ها و هم دزدان جزء حستب دستشان میامد، باید سختگیرتر شد ،مگر اینکه داروغه هم دزد باشد.
    • f IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
      0 0
      اول باید تو را دار زد
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    6 1
    حرفشو واضح گفنه که نرکیه کشور خوبیه مهمان نوازند و مذهبی ارانو هم گفنه بی مذهب و خاکی و خوکی پر از نضاد
  • مسعود IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    0 0
    به جهت این در مورد مذهب چنین برداشتی کرده که خیلی از ایرانی ها در هنگام برخورد با خارجی ها برای لارج نشان دادن خودشون رفتارها و کلماتی از خود بروز میدن که نشان از غیر مذهبی بودن یا ضد مذهب بودنشان است و شخصا بارها شاهد بودم . نکته دیگر افراد غیر مذهبی تمایل بیشتری به نزدیک شدن و اشنا شدن و حتی خودشیرینی جلوی خارجی ها دارند و مذهبی ها چندان تمایلی ندارند که در این صورت بالطبع برداشت خارجی ها با واقعیت جامعه تفاوت میابد ذکر یک خاطره هم بد نیست که درجایی در بافت تاریخی یکی از شهرها میزهایی گذاشته بود برای پذیرایی و دو خانم مسن آلمانی بر سر یکی از میزها بستنی میخوردند که مرتب خانم هایی میامدن سر میز آنها و سلام و احوال پرسی میکردن و عکس یادگاری میگرفتند . شخصا باعث شرمساری بنده شد .چه چیزی در خود کم میبینید که رفتارتون با یک خارجی اینقدر عجیب است