چمدان: افزایش عجیب و غریب بلیت هواپیما و بازه بسیار گسترده سقف درنظر گرفته شده برای نرخ بلیت هواپیما توسط ایرلاین‌های داخلی سبب شده هر روز اعتراضاتی به قیمت‌ها ارائه شود.

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات اواخر تیر ماه با اشاره به افزایش عجیب بلیت هواپیما اعلام کرد: با وجود درخواست‌های مکرر در خصوص سر وسامان دادن به قیمت بلیت‌ها، شاهدیم در برخی خطوط پر مسافر تا ۶ برابر قیمت دیگر روزها، بلیت به فروش می‌رسد. هرچه مصاحبه می‌کنیم و فریاد می‌زنیم راه به جایی نمی‌رسد و شرکت‌های هواپیمایی آزادسازی را با رهاسازی اشتباه گرفته‌اند و چندمین بار می‌گویم وضع قیمت بلیت هواپیما در برخی خطوط پرمصرف رها شده است و هیچ نظارتی نمی‌شود.

[related-post id="233819"]

شهرام آدم‌نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی ماه گذشته درباره نارضایتی مردم از حمل و نقل هوایی در کشور گفت:‌ در بحث نرخ بلیت هم کارهایی در حال انجام است تا دامنه قیمتی مشخص‌تر شود. وقتی دامنه قیمت‌ها بازتر است تشخیص این‌که عدد چقدر بالاست سخت است. با سازمان هواپیمایی در تلاش هیتم که دامنه قیمتی محدود و مشخص‌تر شود. یعنی مردم بدانند که قیمت بلیت که از سایت معتبر خریداری می‌شود گران است یا خیر یعنی قابل مقایسه باشد.

رضا جعفرزاده مقام مسئول سازمان هواپیمایی نیز چند روز پیش با اشاره به اینکه درصدی از هزینه‌‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی است گفت: به شرکت‌های هواپیمایی توصیه شده است به دلیل کاهش نرخ ارز نسبت به ارزیابی مجدد قیمت بلیت هواپیما و کاهش آن اقدام کنند.

[related-post id="242169"]

شرکت‌های هواپیمایی با وجود تاکید سازمان هواپیمایی هنوز نرخ‌های خود را نه تنها کاهش نداده بلکه با توجه به اینکه در اواخر فصل سفرهای تابستانی هستیم سعی در عرضه بلیت با حداکثر قیمت تعیین شده در سقف مصوب دارند.

امید خوانساری رئیس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان در اعتراض به قیمت بالای بلیت هواپیما به نرخ امروز تهران - اهواز اشاره کرد و به ایسنا گفت: نرخ بلیط هواپیما در مسیر تهران به اهواز امروز به یک میلیون و 216 هزار تومان رسید. هیچکس از پس شرکت‌های هواپیمایی بر نمی‌آید و آن‌ها هرچه در توان دارند برای بالابردن قیمت‌ها به کار می‌گیرند. شرکت‌های هواپیمایی با استناد به این موضوع که نرخ بلیت هواپیما آزاد است، قیمت‌ها را به هر شکلی که دوست دارند بالا می‌برند و این مساله باعث شده در برخی از مسیرها شاهد بالا رفتن قیمت بلیت به بیش از یک میلیون تومان باشیم.

وی با بیان اینکه نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای ورودی به خوزستان به شدت بالا رفته است، افزود: اکنون با توجه به اینکه آغاز ماه محرم است و تقاضا برای ورود به استان خوزستان افزایش پیدا کرده، نرخ پروازهای ورودی به استان به شدت بالا رفته و غیر قابل کنترل است.

خوانساری اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی در ایران از قوانین هواپیمایی کشوری تبعیت نمی‌کنند و این مساله باعث شده تا بازار بلیت هواپیما یک بازار آشفته و بدون نظارت باشد. سازمان هواپیمایی کشوری باید زمینه‌ای را برای بهبود این وضعیت فراهم کند.
کد خبر 242828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =