آغاز مرمت سردر دفتر کار امیرکبیر در پایتخت | تملک مجموعه تئاتر نصر و احیای محور خیابان لاله‌زار تهران

چمدان: یاسر جعفری با بیان این خبر افزود: مرمت سردر تاریخی ساختمان پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی نیز از چندی پیش توسط سازمان زیباسازی و با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شروع شده است. عملیات مرمت این دو اثر تاریخی تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سردر ساختمان آگاهی و مجموعه پلیس میدان ارگ آسیب‌های زیادی دیده است گفت: مرمت و بازسازی این بناها با اعتبار 300 میلیون تومانی در حال انجام است.

معاون سازمان زیباسازی شهرداری تهران همچنین به برنامه ساماندهی و مرمت شهری جداره تاریخی ناصر خسرو، خیابان سعدی و میدان انقلاب اشاره و بیان کرد: این رویکرد از برنامه‌های مهم ماست که با همکاری کسبه و مالکان تا سال آینده انجام می‌شود.




































ردیف


برنامه‌های معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی تهران برای مرمت بناهای تاریخی

1



مرمت سردر مجموعه تاریخی پلیس میدان ارگ واقع در مجاورت کاخ جهانی گلستان که در عهد قاجار دفتر کار امیرکبیر بوده است



2



سردر تاریخی ساختمان پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی



3



ساماندهی و مرمت شهری جداره تاریخی ناصر خسرو، خیابان سعدی و میدان انقلاب



4



تملک مجموعه تئاتر نصر بوشهری و احیای محور خیابان لاله‌زار تهران



5



مرمت خانه مینایی در منیریه



6



مرمت بی‌بی‌شهربانو (به عنوان سایت موزه تاریخ شهر تهران)


7

سند میراث صنعتی برای نخستین بار در دو کارخانه قدیمی سیمان یا آرد در جنوب پایتخت



جعفری همچنین از تملک مجموعه تئاتر نصر بوشهری و احیای محور خیابان لاله‌زار تهران توسط سازمان زیباسازی خبر داد و به ایرنا گفت: این مجموعه‌ها با مبلغ 6 میلیارد تومان از نهادهای کمیته امداد و جهاد دانشگاهی خریداری شد که اینک در مرحله تهیه طرح و اقدام اساسی مرمتی قرار دارد.

[related-post id="196308"]

وی ادامه داد: بنای این تئاتر یکی از نقاط کلیدی احیای خیابان لاله زار به شمار می‌رود که پس از آن نیز درصدد هستیم با رویکرد مشارکتی و تسهیل‌گری با کسبه به صورت پلاک به پلاک مسیر را با رویکرد اولیه آن مرمت کنیم.

معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی تهران همچنین گفت: همچنین مرمت خانه مینایی در منیریه در بهمن ماه جاری آغاز شده است.

جعفری ادامه داد: طرح میدان امین السلطان در چهارراه مولوی، طرح مرمت بی بی شهربانو (به عنوان سایت موزه تاریخ شهر تهران) و نیز تدوین سند میراث صنعتی برای نخستین بار در دو  کارخانه قدیمی سیمان یا آرد در جنوب پایتخت در دستور کار این نهاد است.

[related-post id="199474"]
کد خبر 203820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =