لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از دارالفنون

عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری بر لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه تاریخی دارالفنون و دفتر کار امیر کبیر تاکید کرد.

 مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بیستم دیماه سالروز شهادت معمار و آغازگر مسیر توسعه ایران میرزا تقی خان فراهانی «امیرکبیر عزیز» و سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)، امیر کبیر معاصر را گرامی میدارم. متاسفانه در جامعه ما توجه به چهره های تاثیر گذار و تاریخ ساز در نتیجه غفلت دستگاههای مسئول کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در این میان بناهای تاریخی که وجودشان بر مسیر کشور تاثیر گذار بوده بیشتر مهجور مانده اند.

وی افزود: برای نمونه هر یک از ما احتمالاً سفری به باغ فین و قتلگاه امیر کبیرداشته ایم، اما از دیدار دارالفنون این میراث گرانبها، ارزشمند و اثر گذار امیر کبیر غافلیم و شاید خاطره ای از آن نداریم؛ چون به دیدار و بازدیدش نرفته ایم!

فراهانی خاطر نشان کرد: یادگارهای برجا مانده از امیر کبیر در تهران امروز "مدرسه دارالفنون" و "دفتر کار ایشان" است که متاسفانه این آثار به جای آنکه در اختیار وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد، یکی در اختیار وزارت آموزش و پروش است و دیگری در اختیار پلیس و از آن به عنوان دفتر و محل استقرار پلیس در بازار استفاده می شود!

وی اظهار داشت: بدون شک جامعه ما نیازمند توجه به آثار تاریخی برجای مانده از امیرکبیر است، بر همین اساس مرمت،نگهداری و بهره برداری از این آثار با امکان بازدید گردشگران کمترین کاری است که باید در این مسیر سالها پیش به انجام می رسید.

فراهانی ادامه داد: البته مدیریت شهری برای مرمت این آثار اقداماتی قابل تقدیر انجام داده است که باید ادامه پیدا کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: با عنایت به اهمیت موضوع و لزوم اقدام شهرداری تهران درباره «لزوم مرمت،معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه تاریخی دارالفنون و دفتر کار امیر کبیر(ساختمان پلیس میدان ارگ)» به شهرداری تهران تذکر می دهم.

کد خبر 247589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =