چمدان : این هواپیمای آلمانی 79 ساله ملخی که یک فروند یونکرس یو ۵۲ بود درحالی‌که با 9 زن و 11 مرد بین 42 تا 84 ساله شامل 17 مسافر و سه گروه پرواز می‌کرد در ارتفاع سه‌هزار متری برفراز پیست اسکی فلیمز سقوط کرد و هر 20 سرنشین آن جان باختند.

این پرواز که سفر برگشتن از منطقه تیچینو در سوییس را انجام می‌داد حدود 50 دقیقه بعد از برخاستن دچار حادثه شد.

به گفته پلیس، ازآنجاکه پیش‌از بروز حادثه خلبان هیچ تماس فوری نداشته و این هواپیما جعبه سیاه ندارد پیداکردن علت حادثه نسبتا پیچیده است.



هیچ نشانه‌ای از آتش‌گرفتن قبل از سقوط در این هواپیما دیده نمی‌شود. مقامات گروه تجسس ایمنی حمل‌ونقل سوییس، دلیل قدیمی‌بودن این هواپیما را به‌عنوان فاکتور درنظر نگرفته‌اند و خاطرنشان کرده‌اند که اگر هواپیماهای قدیمی به‌درستی نگهداری شوند می‌توانند با ایمنی کامل پرواز کنند.

این هواپیمای کهنه‌کار در خدمت شرکت سوییسی یو-ایر بود. این شرکت تور «پروازهای ماجراجویانه برای سیاحت در کوهستان با هواپیماهای قدیمی» ارائه می‌دهد.



هواپیماهای یونکرس یو ۵۲ بین سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۴۵در دو نوع نظامی و غیرنظامی ساخته می‌شدند.

هر دو خلبان این حادثه 62 و 63 سال بودند و ساعات بسیاری را با یونکرس یو ۵۲ پرواز کرده بودند و هر دو سابقه کار در نیروی نظامی سوییس و شرکت‌های هواپیماهای تجاری این کشور را داشتند.

مدیر اجرایی شرکت یو-ایر در این‌خصوص گفت: «دیروز بدترین روز درطول 36 سال تاریخ شرکت ما بود و همه ما از این فقدان بزرگ رنج بسیار می‌بریم.»
کد خبر 42159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =