بوق صلح از تهران تا مسکو ؛ ویدئوی متفاوت‌ترین مهمان جام جهانی را ببینید |  کرگدن سفر صلح را آغاز کرد

چمدان :  روز گذشته کنار موزه صلح ایران صدای بوق‌های فوتبالی به گوش می‌رسید و خودروی عجیبی خودنمایی می‌کرد. مردم جمع شده بودند و رو به دوربین از صلح می‌گفتند و برای تایید آن بوق‌ها را به صدا در می‌آوردند.

سفر تیم فیلم‌سازی و گردشگری تروال شاتس به طور رسمی روز گذشته آغار شد و این تیم با حضور در شهرهای تهران، کرج و قزوین پیام صلح مردم را ضبط کرد.

مسیح شریف در این باره می‌گوید: «سفر ما از موزه صلح تهران شروع شد و طبق برنامه شهر به شهر تا مسکو ادامه خواهد داشت. پیام‌هایی که در طول مسیر توسط مردم دریافت می‌کنیم را تدوین خواهیم کرد و در برنامه‌ای که در مسکو داریم به نمایش خواهیم گذاشت.»

او پیش از این به چمدان گفته بود: «جام جهانی یک رویداد پر جنب و جوش است. تماشاچی‌ها، گردشگران و علاقه مندان فوتبال از سراسر دنیا جمع می‌شوند و مجموعه‌ای از روابط بین آنها شکل می‌گیرد. خاطرم هست در جام جهانی قبلی در کشور برزیل یک تیم مستندساز ایرانی قبل از بازی ایران و آرژانتین به کمپ آرژانتینی‌ها رفته بودند. ابتدا برخورد آنها خوب نبوده است اما بعد با هم دوست شدند و بازی را باهم دیدند و حتی برای برد تیم آرژانتین جشن گرفتند. این رویداد جای مناسبی است که ما نشان دهیم چه اخلاق و رفتاری داریم و پیام صلح خودمان را به دنیا برسانیم.پس از مطرح شدن این ایده تصمیم گرفتیم که به جام جهانی روسیه به طور زمینی سفر کنیم و پیام صلح ایرانی‎ها را برسانیم. من به همراه سه مستندساز دیگر که با کرگدن پنج نفر می‌شویم این مسیر را با هم طی خواهیم کرد.»

 



[related-post id="35975"]

به گزارش چمدان، «کرگدن» نام خودرو تجهیز شده برای سفر تیم فیلم سازی و گردشگری تراول شاتس است. خودرویی که تقویت شده تا راهی سفر دور و درازی شود، سفری 10 هزار کیلومتری از میدان آزادی تهران تا میدان سرخ مسکو. قرار است خودرو در شهرهای کرج، قزوین، زنجان و تبریز توقف داشته باشد و پس از آن در کشورهای ارمنستان، گرجستان و روسیه نیز برنامه‌هایی برای نمایش پیام‌های صلح تعیین شده است. این تایم فیلم‌سازی قرار است حاصل سفر خود را تبدیل به یک مستند کنند و فضای جام جهانی و بازی‌های ایران را به تصویر بکشد.
کد خبر 36224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =