راه ‌های رشد مکالمه در زبان آلمانی

در این مطلب کوتاه قراراست تا در مورد راه‌های رشد مکالمه در زبان آلمانی با هم صحبت کنیم.

مکالمه در یادگیری زبان آلمانی یکی از مهمترین و چالش‌برانگیزترین بخش‌ها برای زبان‌آموزان می‌باشد. اما با رعایت چند نکته، می‌توانید مهارت مکالمه‌ی خود را بهبود ببخشید. در ادامه به چند نکته کلیدی در این زمینه اشاره می‌شود:

تنظیم وقت معین برای مکالمه:

تخصیص زمان مشخصی در هفته برای مکالمه با یک فرد نیتیو یا حتی همکلاسی‌های ‌زبانتان بسیار مهم است. این فرصت‌ها به شما کمک می‌کنند تا درس‌ها، گرامرها و مطالبی که یاد گرفتید را استفاده کنید و در ذهنتان بهتر باقی بماند.

استفاده از منابع مکالمه‌ی آلمانی:

گوش کردن به پادکست‌ها، تماشای فیلم‌ها و سریال‌های زبان اصلی، رادیو و استفاده از اپلیکیشن‌های اجتماعی مکالمه مانند Tandem یا HelloTalk می‌تواند به شما کمک کند تا با لغات و اصطلاحات جدید آشنا شوید. مثال :

News in slow German که پادکست اخبار به زبان آلمانی و با سرعت آرام است تا بهتر بتوانید متوجه صداهای کلمات و ساختار جملات شوید.

افزایش دایره لغات:(مواد اولیه جمله‌سازی)

فکر کنید می‌خواهید شکلات قالبی درست کنید! برای درست کردن این شکلات، شما به کاکائو، شیر، شکر و... نیاز دارید تا شکلات را بسازید! این ‌مایه‌ی شکلات، در واقع همان کلمات است و قالبی که در آن باید شکلات ها را بریزیم، در واقع گرامر! بدون مایه‌ی شکلات(کلمات)، قالب(گرامر) بی‌استفاده می‌ماند و بدون قالب (گرامر) هم، مایه‌ی شکلات!

یادگیری کلمات،بدون دانش گرامر و ساختار جمله سازی، و بلد بودن گرامر، بدون بلد بودن کلمات و کاربردهایشان، کاری پرزحمت و بیهوده است و ساده بگویم : به هیچ دردی نمی‌خورد!

از کلمات جدیدی که یاد گرفتید، سعی کنید در مکالمات خود استفاده کنید و آنها را به یاد بیاورید. انجام مداوم این‌کار باعث بهبود و رشد دایره واژگانتان می‌شود.

پکیج های آموزشی زبان آلمانی

مجموعه های آموزشی و پکیج ها کمک بسیار زیادی در مسیر رشد مکالمه و آموزش زبان آلمانی می کنند، البته اگر به صورت اصولی انتخاب شوند. ما در دیمو لینگو پکیج آموزشی زبان آلمانی کتاب اشتارتن ویا a1را برای شروع یادگیری زبان آلمانی تهیه کرده‌ایم و شما در ادامه این مسیر می‌توانید سطح a2 را هم با ما یاد بگیرید و بعد برای سطح b1آماده شوید و از تدریس کتاب اشتارتن ویا سطح B1 استفاده کنید.

شرکت در گروه‌های مکالمه

شرکت درگروه‌های مکالمه آنلاین یا حضور در جلسات مکالمه در موسسات، قرارهای دوستانه و یا مراکز زبان، فرصتی فوق‌العاده برای تقویت مهارت مکالمه است.

تسلط بر اصول گرامری(ظرف و قالب جمله‌سازی)

شناخت درست از اصول گرامر زبان آلمانی، مهمترین پایه‌ برای جمله سازی و مکالمه صحیح است. بنابراین، توجه به نکات گرامری و تمرین مستمر در استفاده از آن‌ها در جملات، کمک می‌کند تا شما مکالمه بهتر و کم‌نقص‌تری داشته باشید.

بررسی خود

به منظور پیشرفت مداوم، مکالمات خود را ضبط کنید و سپس آنها را گوش دهید. این امر به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را بشناسید و آن‌هارا برظرف کنید. همین‌طور باعث بهبود لهجه شما نیز می‌شود.

کلام پایانی

با رعایت این نکات و تمرین مداوم و از همه مهم‌تر پشتکار، مهارت مکالمه‌ی زبان آلمنی‌تان رشد خواهد کرد.ذکر این نکته ضروری است که شما باید در یادگیری زبان آلمانی صبور باشید و همین‌طور پیوسته و منظم در حال یادگیری باشید. در ضمن شما می‌توانید با تهیه پکیج‌های آموزش زبان آلمانی دیمو لینگو، زبان آلمانی را به صورت اصولی و استاندارد یاد بگیرید .و قطعا، همراه با پشتیبانی کامل 24ساعته وپاسخ به سوالات شما عزیزان،مستقیما توسط اساتید خودتان !

کد خبر 249996