ارزان‌ترین راه سفر به زاهدان از تهران

برای آغاز سفری هیجان‌انگیز به سیستان و بلوچستان و دیدن آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی این استان، درکنار لذت‌بردن از خونگرمی مردم این دیار آماده‌اید؟ اگر قصد دارید از تهران به این شهر سفر کنید، قطعا می‌دانید راه‌های سفر به این شهر کدامند، اما آیا درباره‌ی ارزان‌ترین راه سفر به زاهدان از تهران اطلاعی دارید؟

برای رفتن به زاهدان می‌توانید بلیط قطار تهران زاهدان را تهیه کنید یا با هواپیما به این شهر سفر کنید. انتخاب شما کدام است؟

چرا به زاهدان سفر کنیم؟

زاهدان مرکز پهناورترین استان ایران یعنی سیستان و بلوچستان است که با قدمتی پنج هزار ساله، جز شهرهای باستانی ایران حساب می‌شود. این شهر که در نزدیکی زابل و چابهار قرار دارد، با داشتن جاذبه‌های طبیعی مثل تالاب هامون، روستای لادیز، کوه تفتان و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دیگر، مقصد متفاوتی برای گردشگران است.

بناهای قدیمی زاهدان

وقتی به شهری به قدمت زاهدان سفر می‌کنیم، قطعا بازدید از جاذبه‌های تاریخی این شهر را باید در برنامه‌ی سفرمان بگنجانیم. بناهای قدیمی این شهر شامل خانه‌ی ابویی، کاروانسرای نصرت‌آباد، خانه‌ی شمس و... هستند که در روزهای سفر به زاهدان می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و از دیدن این زیبایی‌های تاریخی لذت ببرید.

روستای لادیز

روستای لادیز که یکی از روستاهای باستانی ایران است با داشتن قلعه‌ای متعلق به دوره‌ی اشکانیان، رودخانه‌ی لادیز و غار لادیز، یکی از جاذبه‌های مهم در سفر به زاهدان است که هنگام خرید بلیط قطار تهران زاهدان، حتما باید برای دیدن این روستا برنامه‌ریزی کنید.

تالاب هامون

دریاچه‌ای در مرز ایران و افغانستان و نزدیک شهر زابل که زیستگاه گونه‌های جانوری مثل فلامینگو، پلیکان، خرگوش، یوزپلنگ، شغال، گراز و ... است. این تالاب زیبا علاوه‌بر زیبایی منحصربه‌فردش و گونه‌های جانوری خاصش، در مسیر مهاجرت پرندگان نیز هست و در فصل مهاجرت میزبان این پرندگان خواهد بود. متاسفانه این تالاب هم مانند بسیاری از دریاچه‌های ایران درحال خشک‌شدن است.

ارزان‌ترین راه سفر به زاهدان از تهران

بازارهای زاهدان

امکان ندارد بخواهید به زاهدان سفر کنید و گشتی در بازارهای این شهر نزنید. در بازارهای زاهدان تقریبا همه‌چیز می‌توانید پیدا کنید، از میوه‌های استوایی تا ادویه‌های هندی. از بازارهای معروف این شهر می‌توانیم به بازار رسولی و بازار سلمان‌زاده اشاره کنیم که با رفتن به این بازارها محال است دست خالی برگردید.

سفر با هواپیما به زاهدان از تهران

فاصله‌ی هوایی تهران تا زهدان ۱۱۲۱ کیلومتر که یکی از دورترین مسافت‌های داخلی از تهران است. در سفر هوایی، رسیدن به فرودگاه زاهدان از تهران حدودا ۲ ساعت طول می‌کشد. سفر با هواپیما قطعا راحت‌ترین روش سفر به شهرهای دور است، اما باید بحث هزینه را هم درنظر گرفت؛ زیرا سفر هوایی گران‌ترین روش سفر به زاهدان است.

سفر جاده‌ای به زاهدان

در سفر جاده‌ای به زاهدان از تهران چیزی حدود ۱۵الی ۱۶ ساعت در راه خواهید بود، زیرا فاصله‌ی این دو شهر ۱۴۸۵ کیلومتر است. برای سفر زمینی به زاهدان، هم می‌توانید با اتوبوس سفر و هم از ماشین شخصی استفاده کنید. استفاده از توبوس برای یک مسیر طولانی مثل تهران به زاهدان، ممکن است شما را بسیار خسته کند و زمان زیادی از شما بگیرد. به‌همین دلیل توصیه می‌کنیم این روش را جز آخرین گزینه‌های انتخابتان قرار دهید.

در سفر با ماشین شخصی شما امکان توقف‌های بیشتری در شهرهای بین ‌راه را دارید، اما به دلیل رانندگی طولانی، ممکن است بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنید، خسته شوید. به‌خصوص اینکه آب ‌و هوای زاهدان بسیار گرم است و گرمای هوا در جاده، احتمالا شما و همسفرانتان را کلافه کند.

سفر با قطار از تهران به زاهدان

اگر بخواهیم ارزان‌ترین و در عین ‌حال یکی از باکیفیت‌ترین روش‌های سفر به زاهدان را معرفی کنیم، بی‌شک شما را به خرید بلیط قطار دعوت می‌کنیم. در سفر با قطار، علاوه‌بر لذت‌بردن از زیبایی‌های شهرهای بین‌ راه، می‌توانید در طول مسیر استراحت و خودتان را برای یک سفر هیجان‌انگیز به زاهدان آماده کنید. بلیط قطار تهران زاهدان باتوجه به نوع و درجه‌ی قطار، زمان سفر و خدماتی که در هر قطار ارائه می‌شود، متفاوت است. اگر با قطار به زاهدان سفر کنید، چیزی حدود ۲۲ تا ۲۴ ساعت در راه خواهید بود، بااین‌حال باز هم گزینه‌ی خوبی برای انتخاب است، زیرا هزینه‌ی سفر با قطار بسیار ارزان‌تر از هواپیما است و خستگی‌های سفر جاده‌ای را هم ندارد.

ارزان‌ترین راه سفر به زاهدان از تهران

با فلای تودی به زاهدان سفر کنید.

مسیر سفر تهران به زاهدان را باید جزو روزهای سفرتان حساب کنید زیرا برای سفر به این شهر، با توجه به روش سفرتان، چیزی حدود ۱۵ تا ۲۴ ساعت در راه خواهید بود. اما جاذبه‌ها و مناظر بین‌راه آن‌قدر زیبا هستند که شما قطعا از این زمان طولانی لذت خواهید برد. برای شروع سفر پرماجرا به زاهدان، کافی‌ست به فلای تودی مراجعه کنید و بلیط قطار زاهدان را به راحتی و با صرف چند دقیقه تهیه کنید. در فلای تودی می‌توانید علاوه‌بر بلیط قطار تهران زاهدان، برای تمام شهرهای ایران بلیط قطار و هواپیما تهیه کنید، هتل رزرو کنید و سفرتان را با خیالی آسوده آغاز کنید.

کد خبر 249980

برچسب‌ها