هر آنچه باید درباره‌ی سفر به شیراز بدانید

در شهر زیبای شیراز،  تاریخ کهن، الهامات شاعرانه، زیبایی طبیعی و آثار باستانی متعدد در کنار هم قرار گرفته‌اند تا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سفر را خلق کنند.

پس چمدان‌های خود را ببندید و بلیط هواپیما شیراز را خریداری کرده تا برای شروع سفری رویایی آماده شوید. شیراز با خانه‌های قدیمی، آثار تاریخی، باغ‌های زیبا و طبیعت چشم‌نواز خود، شما را طلسم می‌کند. خوشبختانه پرواز شیراز تهران در روزهای مختلف وجود دارد و شما به‌راحتی می‌توانید بلیط هواپیما شیراز تهران را خریداری کرده و در کمتر از دو ساعت به تهران بازگردید.

بهترین زمان برای سفر به شیراز

در تعطیلات نوروز اکثر شهرهای تاریخی و تفریحی مملو از گردشگر هستند. شهر شیراز هم به دلیل زیبایی بی‌نظیر و آثار تاریخی منحصربه‌فردش افراد بسیاری را به خود جذب می‌کند. اگر به دنبال تجربه‌ی سفری آرام‌تر و خلوت‌تر هستید و همچنین دوست دارید در بهترین زمان ممکن به شیراز بروید، بهتر است ماه اردیبهشت را برای سفر انتخاب کنید. در اردیبهشت از شلوغی نوروز خبری نیست و شما می‌توانید از آرامش و سکوت باغ‌ها، خانه‌های تاریخی و مقبره‌ی شاعرانی چون سعدی و حافظ بیشتر بهره‌مند شوید.

علاوه‌بر شلوغی کمتر شیراز در اردیبهشت، شکوفه‌های درختان مختلف از جمله بهارنارنج به زیبایی این شهر می‌افزاید و شما سفری به‌یادماندنی‌تر را تجربه خواهید کرد. جشنواره‌ی بزرگداشت شیراز در ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و هدف از این جشنواره آشنایی بیشتر با فرهنگ، تاریخ و آداب ‌و رسوم شیراز است. اگر با گرمی هوا مشکلی ندارید در فصل تابستان هم می‌توانید به شیراز بروید و از روزهای طولانی تابستان برای بازدید از دیدنی‌های متعدد این شهر استفاده کنید. در فصل زمستان گردشگران کمی به این شهر سفر می‌کنند و قیمت تورها و اقامتگاه‌ها کاهش پیدا می‌کند. در فصل پاییز شهر شیراز آب ‌و هوای خنکی را تجربه می‌کند و برگ‌های رنگارنگ باغ‌ها به آن‌ها جلوه‌ای زیبا و شاعرانه می‌بخشند. در واقع هر فصل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد و شما با توجه ‌به ترجیحات شخصی می‌توانید زمان سفر خود به شیراز را تعیین کنید.

دیدنی‌های مسحورکننده‌ی شیراز را بیشتر بشناسید

شیراز با تاریخی بیش‌از ۴۰۰۰ سال، گنجینه‌ای از شگفتی‌های معماری و میراث جهانی یونسکو است. شما می‌توانید ساعت‌ها در تخت ‌جمشید راه بروید و به عظمت سازه‌ها، ستون‌ها و سنگ‌بری‌های زیبا و متنوع نگاه کنید. در ادامه با دیدنی‌های اصلی شیراز آشنا می‌شوید.

مسجد نصیرالملک ترکیبی کم‌نظیر از نور و رنگ

این مسجد مسحورکننده دارای معماری زیبا و پر از جزئیات ایرانی با کاشی‌های رنگارنگ است. وقتی نور خورشید از پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ آن می‌گذرد، تعامل شگفت‌انگیزی از نور و سایه ایجاد می‌کند. نقاشی‌های متنوع و معماری چشم‌نواز این مسجد تا مدت‌ها در ذهنتان نقش خواهد بست و تصاویری بسیار زیبا را در این مکان رویایی ثبت خواهید کرد.

تخت ‌جمشید عظمت یک امپراطوری بزرگ

تخت ‌جمشید عظمت امپراتوری هخامنشی را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد. ویرانه‌های تاریخی، ستون‌های سنگی عظیم، نقش‌برجسته‌های حکاکی‌شده که به وقایع تاریخی اشاره می‌کنند و دروازه‌های باشکوه آن، شما را به تحسین وامی‌دارد و نگاهی اجمالی به تمدن ایران باستان ارائه می‌دهد.

پاسارگاد، آرامگاه سنگی کوروش بزرگ

پاسارگاد از اهمیت تاریخی و فرهنگی بالایی برخوردار است. کوروش بزرگ به‌عنوان فرمانروایی خیرخواه با سیستم حکومتی پیشرفته، امپراطوری قدرتمند، سرزمین‌های وسیع و پیش‌گام در عرصه‌ی حقوق بشر شناخته می‌شود. او اسیران یهودی بابل را آزاد کرد و به آن‌ها اجازه داد به وطن خود بازگردند و اولین منشور حقوق بشر را تنظیم کرد.

هر آنچه باید درباره‌ی سفر به شیراز بدانید

باغ ارم بهشتی از آرامش

باغ ارم با مناظر سرسبز زیبا، فواره‌ها و درختان متنوع، بهشتی از آرامش است. کاخ اصلی این باغ با کاشی‌کاری‌های نفیس مزین شده و اطراف آن را درختان بلند سرو احاطه کرده‌اند.

ارگ کریم‌خان با دیوارهای آجری بلند

این ارگ در زمان حکومت زندیه محل زندگی کریم‌خان زند بود و بعدها در دوران پهلوی به‌عنوان زندان مورداستفاده قرار گرفت. دیوارهای آجری باابهت، دروازه‌ی ورودی عظیم و برج‌های دیده‌بانی، دیدی کلی و اجمالی در مورد اصول نظامی دوران قدیم به شما می‌دهد.

آرامگاه حافظ فضایی شاعرانه برای دوستداران ادبیات

آرامگاه حافظ نه‌تنها محل تدفین حافظ شاعر ارجمند ایرانی، بلکه محل تجمع دوستداران شعر، علما و گردشگران از سراسر جهان است. شما می‌توانید برای ادای احترام، خواندن شعر حافظ یا تنها برای استفاده از آرامش و فضای شاعرانه این مقبره به این آرامگاه بروید. گرفتن فال حافظ در نزدیک‌ترین مکان به این شاعر بلندآوازه یکی از تجربه‌هایی است که باید حتما آن را امتحان کنید.

بازار وکیل دنیایی شلوغ و پر پیچ ‌و خم

در بازار وکیل به دنیای شلوغ و پر از طرح و رنگ قدم می‌گذارید، جایی که معماری سنتی ایرانی در بازاری زیبا و قدیمی خود را به نمایش می‌گذارد. کوچه‌های پیچ‌ و خم بازار پر از مغازه‌هایی است که فرش، ادویه‌جات، صنایع‌ دستی و غیره می‌فروشند و شما هم احتمالا با دستانی پر، این بازار تاریخی را ترک خواهید کرد.

هر آنچه باید درباره‌ی سفر به شیراز بدانید

آرامگاه سعدی در باغی بزرگ و زیبا

حیاط آرام مقبره دارای سنگ‌های حکاکی‌شده‌ی زیبایی بوده و مقبره با کاشی‌کاری‌های متنوع که هنر و خوشنویسی ایرانی را به تصویر می‌کشد، تزیین شده است. روی نیمکت‌های این باغ بنشینید و در این فضای شاعرانه آرامش و سکونی کم‌نظیر را تجربه کنید.

خرید متنوع‌ترین بلیط هواپیما شیراز تهران در فلای تودی

شیراز شهری پر از تاریخ، شعر، شگفتی‌های طبیعی و مردمی خونگرم است که مشتاق به اشتراک گذاشتن فرهنگ خود با شما هستند. برای سفر به این شهر جادویی به سایت فلای تودی بروید و انواع بلیط هواپیما شیراز را خریداری کنید. علاوه‌بر خرید بلیط رفت امکان خرید هم‌زمان بلیط شیراز تهران در سایت فلای تودی با قیمت‌های مختلف وجود دارد. خوشبختانه در شیراز هتل‌های مدرن و سنتی بسیاری وجود دارد. در سایت فلای تودی علاوه‌بر خرید بلیط هواپیما شیراز می‌توانید اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌های مختلف را مشاهده کرده و با توجه ‌به بودجه و سلیقه‌ی خود محل اقامتتان را رزرو کنید.

کد خبر 249978

برچسب‌ها