معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی

دبی از جمله شهرهای توریستی و گردشگری جهان است که به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری جذاب و بسیار متنوعی که دارد،  توانسته نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب کند.  این شهر در امارات واقع شده و سالانه پذیرای مهمانان و گردشگران بسیاری است.  آب و هوای دبی کمی گرم است، اما سفر به آن زیبا و خاطره انگیز خواهد بود.  

یکی از جاذبه های دبی پارک آبی وایلد وادی است که می‌توان گفت بهترین پارک آبی اروپا است. اگر قصد سفر به دبی را دارید، پیشنهاد می‌شود دیدن این پارک زیبا و جذاب را از دست ندهید. برای تهیه بلیط پارک آبی وایلد وادی می‌توانید به امارات تیکت نمایندگی فروش بلیط‌های دبی مراجعه نمایید.

آشنایی با بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی

دبی یکی از کشورهایی است که بخاطر جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری که دارد، در طی سال افرادی زیادی به این کشور سفر می‌کنند. برای اینکه سفری هیجان‌انگیز و به یادماندنی داشته باشید، این مکان‌های دیدنی را به یاد داشته باشید.

برج خلیفه

برج خلیفه معروف‌ترین و مهم‌ترین نماد شهر دبی است که از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است. از آنجا که این برج بلندترین ساختمان در کل دنیاست، شهرت جهانی دارد. این برج علاوه بر بلند بودنش از سریع‌ترین آسانسور شیشه‌ای جهان برخوردار است، به طوری که در هر ثانیه ده متر جابه‌جا می‌شود. برای استفاده از این آسانسور برای بلیط آن را تهیه کرده و در اتاق انتظار که به همراه میان وعده و قهوه از گردشگر پذیرایی می‌شود، منتظر مانده تا نوبت برسد. آثار هنری در تمام طبقات این برج به چشم می‌خورد. رستوران این برج در طبقه ۱۲۲ است که بلندترین رستوران جهان است. در طبقات ۱۲۴ و ۱۴۸ نیز تلسکوپ‌هایی برای دیدن مناظر زیبای شهر وجود دارد. طبقه ۱۶۳ بلندترین طبقه است که امکان بازدید عموم وجود ندارد. بلیط‌های این برج تا ۹۰ روز دارای اعتبار است که بسته به زمان بازدید بین دو هفته تا یک ماه قبل باید بلیط این برج را تهیه کرد. همچنین بسته به ساعت بازدید، قیمت بلیط متغیر است.

آب نمای دبی

یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی آب نمای دبی است که در نزدیکی برج خلیفه و در دریاچه آن قرار دارد. طول این آب نما دو برابر طول یک زمین فوتبال است. از نکات مهم در مورد این آبنما پرتاب ۲۲ هزار گالن آب در هر ثانیه به سمت آسمان است. مسیری در این دریاچه وجود دارد که از فاصله ۹ متری دریاچه می‌توان نمایش فواره دبی را تماشا کرد. زیبایی این آب نما در شب چند برابر است.

باغ معجزه

نام دیگر آن دبی میراکل گاردن است. این باغ از معروف‌ترین جاذبه‌های دبی است که از نواب تا آوریل گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند. این باغ به متراژ ۷۲ هزار متر مربع و دارای ۱۵۰ میلیون گل است. این باغ به دلیل بزرگی‌اش در گینس ثبت شده است. طراحی خاص و دلنواز این باغ باعث محبوبیت بسیارش میان گردشگران شده است. در گوشه و کنار این باغ، خانه، اشیا و... وجود دارد که همگی ساخته شده از گل هستند. هواپیمای ایرباس که از گل ساخته شده از پربازدیدترین بخش‌های این باغ است.

دبی مال

این مکان بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است که از طراحی و معماری جذابی برخوردار است. آبشار دبی مال در این مجموعه قرار دارد که قطر آن حدود ۳۰ متر و ارتفاعش ۲۴ متر است. دیگر آن‌که بزرگ‌ترین آبنبات فروشی جهان در این مجموعه قرار دارد. تم پارک، اسکی و... از جمله علل جذب گردشگران به این مرکز خرید است. بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه بزرگ با برندهای معروف لباس، لوازم خانگی، اسباب بازی و... در این مرکز قرار دارد.

معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی

قاب دبی

قاب دبی یا دبی فریم علاوه یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی است که از موقعیت‌های عالی برای عکاسی است. ارتفاع آن ۱۵۰ متر و عرضش ۹۵ متر است که نمای زیبا و متفاوتی از گذشته و آینده را ترسیم می‌کند. سقف آن شیشه‌ای بوده و باید توجه داشت که ورود حیوان به این مکان ممنوع است. برای کودک خردسال نیز بازدید رایگان است.

خیابان السرکال

این مکان پیش از این یک انبار صنعتی بوده است که با پیشرفت روز افزون، در عرصه موسیقی، مراسم فرهنگی، هنر و... فعالیت کرد. این مکان حدود ۱۰۰ هزار متر مربع است. از نقاط مختلف دنیا مجسمه و صنایع دستی در این خیابان وجود دارد، بطوری‌که اثار هنری ایران نیز در آن به چشم می‌خورد. در گالری کربن انواع مجسمه نقاشی‌های مدرن و در گالری نویز خاکستری السرکال نیز آثار محلی، فلسفی و... وجود دارد. در این مجموعه رستوران، کافه، ورزشگاه و... نیز به چشم می‌خورد.

دهکده جهانی

در این مکان تاریخ و فرهنگ بیش از ۹۰ کشور به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این مجموعه غذاها و صنایع دستی دیگر کشورها نیز عرضه می‌شود. سالانه بیشتر از ۱۲۰۰ فستیوال در این مکان برگزار می‌شود. در این مجموعه ورودی هر کشور با توجه به سبک معماری آن طراحی شده است. مساحت دهکده جهانی از ۱/۶ میلیون کیلومتر مربع افزون است و مهم‌ترین نمادهای هر کشور چون اهرام مصر، دیوار چین، تخت جمشید و... همگی در آن دیده می‌شود. این دهکده از اکتبر تا فوریه باز است. دهکده جهانی رکورد دار بزرگ‌ترین منطقه تفریحی، فرهنگی، خانوادگی و هنری است، که در آن کنسرت‌های رایگانه نیز برای طرفداران برگزار می‌گردد.

سیاره سبز

سیاره سبز یا گرین پلنت دبی، یک جنگل بارانی در دل کویر است که بیش از سه هزار نوع پرنده و گیاه و دیگر جانداران در آن جای داده شده است. در مقطع مرکزی این مجموعه درختی با ارتفاع ۲۵ متر وجود دارد که وجود یک آبشار مصنوعی به زیبایی آن افزوده است. سقف این مکان شیشه‌ای است و بیشتر گیاهانش مربوط به آمریکای جنوبی است. پل معلق و بند بازی نیز از دیگر تفریحات موجود در این مجموعه است. این جنگل نیز از جاذبه‌های گردشگری دبی محسوب می‌شود که رطوبت زیادی دارد.

گاردن گلو

این پارک دارای مساحتی ۱۶ هکتاری است که در سراسر آن اشکال مختلف حیوانات و گیاهان به چشم می‌خورد. این مجموعه شامل ۵ بخش که جذاب‌ترین بخش آن برای کودکان داینو است که ۱۲۰ دایناسور غول پیکر در آن قرار داده شده است.

آکواریوم دبی

جذاب‌ترین جاذبه دبی همین آکواریوم دبی است که بیش از ۱۴۰ نوع آبزی در اقیانوسی با اندازه کوچک در آن جمع‌آوری شده است. این آکواریوم در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. از تجهیزات مدرن برای ساخت این آکواریوم استفاده شده است. شنا، دیدار با پنگوئن‌ها، کروکودیل، دیدن کوسه و... از جمله تفریحات جذاب موجود در این آکواریوم است. در این مکان می‌توان جنش تولد و برنامه آموزشی برای کودکان نیز برگزار کرد.

سالن اپرای دبی

این سالن برای هنرمندان و هنر دوستان بسیار دیدنی است. در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است و ظرفیت آن دو هزار نفر است. شکل آن شبیه به کشتی است که به تاریخ منطقه نظر دارد. در این مکان برنامه‌هایی چون کنسرت، اپرا، باله، فشن و... اجرا می‌گردد.

دبی کریک

نام دیگر آن خور دبی است یک نهر آب از خلیج فارس است که از وسط شهر دبی می‌گذرد. این مکان به حال و هوای سنتی‌اش معروف است و از امن‌ترین بندرهای دبی است که قایق‌ها و کشتی‌های کوچک بسیاری در آن رفت و آمد می‌کنند.

موزه قهوه

این موزه در محله الفهیدی قرار دارد که در آن هر اطلاعاتی در مورد قهوه سنتی دبی و خلیج فارس بخواهید، به دست می‌آورید. موزه دو طبقه است که در طبقه همکف لوازم دم کردن قهوه وجود دارد، در طبقه اول نیز مطالب خواندنی در مورد قهوه و تاریخ آن و... دیده می‌شود.

موزه اتحاد

اگر بخواهیم یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی را معرفی کنیم، موزه اتحاد انتخاب مناسبی است. در این موزه تاریخ معاصر امارات متحده عربی به نمایش گذاشته شده است. این موزه نحوه شکل‌گیری این کشور را در سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۴ به نمایش گذاشته است. سقف این موزه منحنی است که در ساختش از برگه‌های قانون اساسی استفاده‌ شده است. علاوه بر اطلاعات در زمینه سیاست و اقتصاد که از موزه به دست می‌آید. ‌ اشیای قدیمی چون اسلحه، سکه‌های تاریخی، یونیفرم، کتابخانه و... وجود دارد که نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند.

موزه سکه

در منطقه الفهیدی است و حدود ۲۰ سال از زمان تاسیس موزه می‌گذرد، ولی ساختمانش قدمت بیشتری دارد. دو طبقه دارد و از گچ و گل و چوب و برگ نخل براس ساخت آن استفاده شده است. حدود ۴۷۰ سکه از دوره‌های مختلف تاریخ در این موزه وجود دارد که قدیمی‌ترین آن مربوط به قرن ۷ است. در هشت اتاق سکه‌ها موجود است که با لمس شیشه ویترین، اطلاعات هر سکه قابل مشاهده است.

موزه توهمات

این موزه که با نام موزه ایلوژنز نیز شناخته میشود شامل ۶۰ هولوگرام، خطای دید و اتاق‌های سه بعدی، اتاق‌های پر آینه، تونل چرخان، شعبده‌های بصری و... است که به بهترین شکل نمایش داده شده و به خوبی ذهن گردشگر را فریب می‌دهند.

موزه تاریخ سینما

در این موزه ۳۰۰ مورد از آثار سینمایی در خاورمیانه و آفریقا توسط اکرم مکناس و طی ۳۵ سال جمع‌آوری شده است. برخلاف اسمش که تاریخی است، اما روند پیشرفت دنیای صدا و تصویر تا قرن ۲۱ در این موزه نمایش داده شده است. برای نمونه یاد می‌گیرید که چطور فیلم سه بعدی وارد دنیای سینما شده است.

موزه آینده

این موزه در یک ساختمان ۷۷ متری قرار دارد. این موزه جایی برای پیوند میان آینده و گذشته است که سبک‌های هنری قدی بسیاری در آن دیده می‌شود. روی نگارهای این بنا اشعاری از شیخ محمد بن راشد نوشته شده است. موزه دارای ۷ طبقه است که هر یک مختص موضوع خاصی است. موضوعاتی چون، زمینه‌های مهندسی، اکوسیستم، کودکان و تشویق آن‌ها برای حل مشکلات آینده و... در این طبقات به نمایش گذاشته شده است.

خانه شیخ سعید المکتوم

قدمت این ساختمان به قرن ۱۹ می‌رسد و از آنجا که از قدیمی‌ترین بناهای دبی است، از منظر تاریخی دارای اهمیت است. شیخ سعید در اوایل قرن ۲۰ پادشاه دبی بود و پدربزرگ فرمانروای کنونی دبی است. با این‌که این خانه اقامتگاه اصلی شیخ سعید بود، اما امروزه به یک گنجینه آثار باستانی تبدیل شده و جای زندگی افراد سلطنتی نیست. وسعت بیش از ۳۵۰۰ متر مربع و معماری سنتی، طاق‌های گنبدی از ویژگی‌های این بنا است. خانه از ۴ بادگیر تشکیل شده است. در این بنا عکس‌های قدیمی دبی موجود است.

قلعه الفهیدی

این قلعه یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری دبی است. در گذشته زندگی مردم این شهر با ماهی‌گیری و تجارت سر می‌شد. در نیمه دوم قرن ۱۸ و برای حفظ ثروت شهر، دژ مستحکم و... این قلعه را ساختند که مدتی نیز زندان بود. ویژگی مهم این قلعه دیوارهای محکم آن است. در این قلعه موزه‌هایی وجود دارد که سبک زندگی مردم قدیم دبی را به نمایش گذاشته است. در حیاط قلعه یک خانه تابستانی با برگ درخت نخل ساخته شده است که وسایل زندگی مردم قدیمی دبی در آن به چشم می‌خورد.

پارک دلفین دبی

از جمله مکان‌های تفریحی دبی که گردشگران به آن توجه دارند، پارک دلفین دبی است. رقص دلفین‌ها، توپ و حلقه بازی آن‌ها، در این پارک بسیار جذاب و چشم نواز است. این مجموعه حدود ۱۲۵۰ نفر ظرفیت دارد. علاوه بر نمایش دلفین‌ها، برنامه مختص پرندگان و زمین بازی کودکان نیز از جمله امکانات این مکان است که می‌توان به آن اشاره کرد.

سافاری دبی

صحرای دبی از جمله جاذبه‌های معروف این شهر است که تقریبا تمام گردشگران و کسانی که به دبی سفر دارند، با آن آشنا هستند. در مسیر رسیدن به سافاری، به مزرعه پرورش شتر و اردوگاه شبانه برمی‌خورید که دارای جذابیت‌های مخصوص خود هستند. شتر سواری، آرایش حنا، رانندگی با خودرو در بیابان‌های رو، رقص دور آتش، اسکی روی شن، شن سواری، نوشیدنی‌های خاص، و... از تفریحات سافاری است که برای گذراندن اوقات خوش گزینه خوبی است. در صحرای دبی حیوانات وحشی چون گربه‌های وحشی، مارمولک ها نیز به چشم می‌خورند.

ساحل کایت

این ساحل که طولانی و دارای ماسه‌های سفید است، هم مکانی دیدنی و چشم نواز و هم مناسب برای حمام آفتاب است. انواع ورزش‌های آبی، کایت سواری و چتربازی از جاذبه‌های این مکان است. در اینجا امکان غواصی نیز برای مسافران فراهم است.

معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی

مسجد جمیرا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دبی مسجد جمیرا است. ساخت این مسجد به حدود ۴ دهه قبل بازمی‌گردد، ولی اهمیت آن به دلیل معماری و فرهنگ آن است. معماری آن به سبک مصر و سوریه است و در ساخت آن سنگ سفید به کار برده شده است. شبستان اصلی مسجد ستون‌های بسیار دارد و نقش‌ها و تزئینات روی سقف بر زیبایی این بنا می‌افزاید. از آنجا که افراد غیرمسلمان نیز می‌توانند از این مسجد دیدن کنند، پس به عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دبی میان گردشگران معروف است.

کد خبر 249966

برچسب‌ها