۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کانال های خرید بلیط لحظه آخری

بلیط هوپیما لحظه آخری وسوسه انگیز ترین بلیطی است که ممکن است برای سفر بخرید. این بلیط ها دارای شرایط مناسب برای سفرهای کاری بوده که می توان در آخرین لحظات نزدیک به پرواز رزرو کرد و به سرعت خود را به فرودگاه رسانده و عازم سفر شوید.

کانال های خرید بلیط لحظه آخری یکی از بهترین روش های خرید پرواز لحظه آخری بوده که با پیگیری و رصد پروازها از این طریق می توان بلیط لحظه آخری خرید.

فرودگاه

تفاوت بلیط هواپیما لحظه آخری و سیستمی؟

بلیط هواپیما در دو نوع سیستمی و چارتری به فروش می رسد که نوع سیستمی توسط ایرلاین ها و چارتری توسط شرکت های واسطه در اختیار مسافران قرار می گیرد. بلیط های سیستمی دارای نرخ ثابتی در طول سال بوده و همچنین دارای قوانین مشخصی می باشند. در سوی دیگر، بلیط های چارتری قرار داشته که نرخ متفاوتی دارد و قیمت آن در طول سال ثابت نیست. طوریکه گاهی اوقات این بلیط ها در ساعات نزدیک به پرواز، با قیمتی پایین تر به فروش رسیده که به آن بلیط هواپیما لحظه آخری می گویند.

علاوه بر تفاوت در قیمت، چگونگی عرضه و همچنین قوانین آن برای سنین مختلف، متفاوت است. بلیط های سیستمی همیشه و در همه مسیرها وجود دارند و از یک ماه قبل می توان آن را رزرو کرد. اما بلیط لحظه آخری در برخی مسیرها، برخی روزها و حتی برخی ساعات خاص وجود دارند که علت آن عدم تکمیل ظرفیت هواپیماهاست. شرکت های چارتر کننده با کاهش نرخ بلیط ها، سعی می کنند مسافران بیشتری را جذب کنند تا بتوانند فروش بیشتری داشته باشند.

هنگام خرید بلیط هواپیما برای کودکان خود، در صورتی که بلیط ها به صورت سیستمی باشد، بهای کمتری برای کودک یا نوزاد پرداخت خواهید کرد. این تفاوت قیمت از سوی سازمان هواپیمایی ابلاغ شده که ایرلاین ها موظف به رعایت نرخ حداقل می باشند. با این وجود قوانین ایرلاین ها در این زمینه متفاوت بوده و هر شرکتی ممکن است تخفیف های بیشتری بدهد. اما در بلیط هواپیما لحظه آخری، نرخ بلیط برای کودکان و بزرگسالان یکسان است. با این وجود بلیط نوزادان در این پروازها رایگان است.

بلیط لحظه آخری برای چه کسانی مناسب نیست.

بلیط هواپیما لحظه آخری به دلیل قیمت پایین آن، برای هر مسافری تجربه متفاوت و دلچسبی است. اما این بلیط ها برای همه افراد مناسب نیست. بلیط لحظه آخری برای مسافرانی که معمولا سفر برنامه ریزی شده دارند گزینه خوبی نیست زیرا برای خرید این بلیط ها باید همیشه آماده سفر باشید تا پس از رزرو آن به فرودگاه بروید. علاوه بر این به دلیل کمیاب بودن این بلیط ها، تعداد بلیط های آن کمتر بوده و برای سفرهای خانوادگی با تعداد نفرات بالا مناسب نیست. در عوض افرادی که سفرهای کاری زیادی دارند، بلیط لحظه آخری بهترین گزینه برای آن هاست.

بلیط لحظه آخری هواپیما

چگونه بلیط هواپیما لحظه آخری بخریم؟

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری به دلیل ماهیت متغیر آن در قیمت و همچنین نحوه عرضه آن، دارای سختی های خاص خود است. برای خرید بلیط لحظه آخری باید فاکتورهای زیادی را در نظر گرفت. شهر مقصد و زمان سفر شما و همچنین سایتی که از آن خرید بلیط لحظه آخری را انجام می دهید، در یافتن و رزرو ارزان این بلیط ها موثر است. این موارد به شرح زیر است:

  • انتخاب بهترین زمان ممکن

  • کانال فروش بلیط

  • تماس با کارشناسان

بهترین زمان ممکن را انتخاب کنید

برای رزرو این بلیط ها باید ساعات زیادی را در سایت ها جستجو کرد تا بتوان بلیط لحظه آخری ارزان را پیدا و رزرو کنید. بلیط های لحظه آخری در روزهایی از سال که خلوت بوده و مسافران کمتری به سفر می روند، بهترین گزینه سفر می باشند. در این روزها به دلیل تقاضای کمتر در خرید بلیط هواپیما، شرکت های واسطه بلیط لحظه آخری را با قیمت پایین تر به فروش می رسانند.

توصیه ما به شما برای یافتن این بلیط ها، انعطاف پذیری در مقصد و زمان سفر می باشد. سعی کنید چندین مقصد را انتخاب و اولویت بندی کنید و در بین آن ها با جستجوی زمان های مختلف، بهترین زمان ممکن را برای مقصد بهتر انتخاب کنید.

کانال فروش بلیط هواپیما لحظه آخری

عضویت در کانال های خرید بلیط هواپیما لحظه آخری یکی از روش های مناسب برای یافتن این بلیط هاست. برای این منظور باید کانال تلگرامی یا صفحه اینستاگرام سایت مورد نظر را یافته و پس از عضویت، پیام ها و پست های کانال را برای یافتن بلیط لحظه آخری جستجو کنید. در این کانال ها و یا صفحات؛ معمولا برای مشتریان تخفیف های متعدد و آخرین اخبار در رابطه با کاهش قیمت بلیط ها درج می شود.

تماس با کارشناسان پرواز در سایت های معتبر

یکی از روش های آسان دیگر برای خرید بلیط لحظه آخری و اطلاع از شرایط آن، تماس با کارشناسان سایت های فروش بلیط است. کارشناسان بخش پرواز پس از گذراندن دوره های آموزشی در این بخش فعالیت کرده و اطلاعات زیادی در رابطه با میزان و زمان تغییر قیمت بلیط ها دارند. با تماس با کارشناسان یک سایت معتبر می توانید این اطلاعات را کسب کرده و از آن ها برای خرید بلیط لحظه آخری درخواست مشاوره کنید.

پرواز لحظه آخری

مزایا و معایب بلیط هواپیما لحظه آخری

بلیط هواپیما لحظه آخری علاوه دارای مزایا و معایب متعددی بوده که انتخاب آن را برای برخی مسافرین دشوار می سازد. از مزایای بلیط لحظه آخری می توان به قیمت پایین و زمان سفر اشاره کرد. همانطور که در بالا گفته شد، این بلیط ها در بیشتر ایام سال دارای قیمت پایین تری بوده که برای خرید آن نیازی به صرف هزینه های بالا نیست. همچنین برای خرید این بلیط ها نیاز به مطلی ندارید و نیازی به نگرانی برای تاخیر پروازها ندارید.

مزایا

معایب

قیمت پایین

کم یاب بودن بلیط

نرخ یکسان برای کودک

بلیط رایگان برای نوزادان

زمان سفر

غیر قابل استرداد

بلیط های لحظه آخری دارای معایبی نیز می باشند که رزرو سخت و نا موجود بودن آن در برخی روزها از ویژگی های منفی این نوع بلیط است. معمولا مسافرانی که این بلیط ها را رزرو نکرده اند، به سختی این بلیط ها را پیدا کرده و حتی ممکن است، پرواز را از دست بدهند. همچنین از معایب این بلیط ها می توان به قیمت یکسان برای کودکان و بزرگسالان اشاره کرد که در بلیط های دیگر اینگونه نیست.

در انتها

یکی از روش های خرید بلیط هواپیما لحظه آخری، استفاده از کانال های خرید بلیط لحظه آخری و رصد اخبار و تخفیفات مربوط به پروازهاست. پرواز لحظه آخری جزء پروازهای ارزان و در عین حال کمیاب بوده که برای رزرو آن باید زمان مناسب را برای مقصد مناسب انتخاب کنید. اگر شما نیز تجربه خرید بلیط لحظه آخری را دارید، نحوه خرید و قیمت آن را در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

کد خبر 249842