باداب سورت ایران در لیست زیباترین شگفتی های طبیعی جهان قرار گرفت

اینسایدر نوشت: در سراسر جهان شگفتی های طبیعی زیبا و باورنکردنی وجود دارد. از قله کوه‌ها تا عمیق ترین غارها. عکس ها رنگ های پر جنب و جوش دره ها، جنگل ها و خط ساحلی را به تصویر می کشند.

چمدان - شگفتی های طبیعی در همه اشکال و اندازه ها به وجود می آید. از کوه‌های تیانزی چین گرفته تا دره وردون در جنوب شرقی فرانسه مکان های باورنکردنی زیادی در سراسر کره زمین وجود دارد. با تعدادی از این شگفتی های طبیعی آشنا شوید

 رودخانه کانو کریستالز، کلمبیا

 رودخانه  کانو کریستالز، کلمبیا

 این رودخانه که به عنوان "رودخانه پنج رنگ" یا "رنگین کمان مایع" نیز شناخته می شود، بیشتر اوقات بسیار طبیعی و عادی به نظر می رسد - به غیر از حدود ماه ژوئیه تا نوامبر که غیر عادی می‌شود. در این مدت، ماکارنیا کلاویگرا، گیاه منحصر به فرد که به پایین رودخانه می رود، به رنگ قرمز پر جنب و جوش تبدیل می شود که با آبهای آبی، خزه های سبز و ماسه های زرد در هم پیچیده شده و رودخانه پنج رنگ را پدید می آورد.

 کوه های تیانزی، چین

 کوه های تیانزی، چین

این کوه‌ها که الهام بخش چشم اندازها در فیلم "آواتار" جیمز کامرون بوده اند، از برج هایی از سنگ های فرسوده ساخته شده است و جلوه ای بی نظیر به این مکان می بخشد. برخی از این تخته سنگ ها تا ۴۱۰۰ پا ارتفاع دارند و قدمت ۳۰۰ میلیون ساله دارند.

 آنتلوپ کانیون، آریزونا، ایالات متحده آمریکا

 آنتلوپ کانیون، آریزونا، ایالات متحده آمریکا

 آنتلوپ کانیون، یک باریکه شکاری در آریزونا، به دلیل الگوهای موج مانند و دیوارهای بلند ماسه سنگی شناخته شده است. گذرگاه های باریک این دره، به دلیل میلیون ها سال فرسایش آب شکل گرفته است.

 کووی جاینت، ایرلند شمالی

 کووی جاینت، ایرلند شمالی

 در حالی که این قطعات شش ضلعی به نظر به دست انسان ساخته شده است، اما کاروی به دلیل فعالیت آتشفشانی در این منطقه میلیون ها سال پیش به صورت طبیعی تشکیل شده است. بزرگترین این ستون ها ۳۶ فوت ارتفاع دارند.

 اسکوگافوس، اسکوگار، ایسلند

 اسکوگافوس، اسکوگار، ایسلند

 اسکوگافوس نه از یک یخچال بلکه از یخچالهای طبیعی (Eyjafjallajokull و Myrdalsjokull) سرچشمه می گیرد.   طبق افسانه‌ها، یک وایکینگ به نام تراسی صندوقچه پر از طلای خود را در زیر این آبشار خیره کننده پنهان کرده است. طلایی یا نه، وجود ذرات ریز آب متراکمی که آبشار ایجاد می کند، دیدن یک رنگین کمان در روز آفتابی را در این آبشار بسیار محتمل می کند.

باداب سورت، ساری، ایران

باداب سورت، ساری،  ایران

 آب به طور مرتب در طبقه های ساخته شده از مواد معدنی جمع می شود که در غروب خورشید رنگ قرمز آتشین می شود. این طبقه ها به دلیل عبور آب دو چشمه آب معدنی که در طی چند هزار سال از آنجا گذشته اند و به دلیل صیقل خوردن سنگ‌ها ایجاد شده اند و پس مانده های معدنی کربناتی را به خود اختصاص داده اند که این موضوع، شکل منحصر به فردی به آن‌ها می بخشد.

جزیره سوکوترا، یمن

جزیره سوکوترا، یمن

 جزیره سوکوترا واقع در اقیانوس هند، حیات گیاهی ای دارد که در هیچ کجای دیگر کره زمین یافت نمی شود.   یکی از گونه های قابل توجه درختان خون اژدها است که سایبان های آنها شبیه بشقاب پرنده ها هستند.

 چاه ثور، اورگان، ایالات متحده آمریکا

 چاه ثور، اورگان، ایالات متحده آمریکا

این یادآور موجودات اساطیری یونانی مانند کاریبدیس است، که ملوانان را غرق در دامهای خود کرد.   چاه ثور احتمالاً هنگامی شکل گرفت که سقف یک غار زیرزمینی فرو ریخت و منظره دریا را در حال غرق شدن در خود نشان داد.

 غارهای وایتومو گلوورم، نیوزیلند

 غارهای وایتومو گلوورم، نیوزیلند

 هزاران کرم درخشان، این غارها را که بازدیدشان از سال ۱۸۸۹ برای عموم آزاد است روشن می کنند. اما مدت زمان طولانی است که این مکان برای مردم بومی مائوری شناخته شده است.   در حقیقت، وایتومو از کلمات مائوری وای به معنی آب و تومو به معنی سوراخ یا ورودی گرفته می شود.

 دریاچه هیلیر، استرالیا

 دریاچه هیلیر، استرالیا

 این دریاچه صورتی از علم سرپیچی می کند: هیچ کس نمی داند چرا رنگ این دریاچه صورتی است. بیشتر افراد معتقدند که این پدیده ناشی از یک جلبک خاص در دریاچه است که به شوری بالای آن منجر می شود، همچنین در این دریاچه باکتری های صورتی معروف به هالوباکتری ها وجود دارند. دلیل این رنگ بی نظیر بودن هر چه باشد، زیبایی این جزیره را که فقط برای اهداف تحقیقاتی استفاده می شود و فقط با هلیکوپتر قابل مشاهده است را زیر سوال نمی برد.

منبع : insider

کد خبر 249087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =