مومیایی های کشف شده در گور دسته جمعی در مصر

در حال حاضر، اکثر ما فقط می توانیم اهرام و شگفتی های باستان شناسی مصر را بصورت آنلاین تماشا کنیم، اما کاوش های مربوط به گذشته باستانی آن همچنان ادامه دارد.

چمدان- وزارت جهانگردی و آثار باستانی مصر از کشف پنج تابوت آهکی و چهار تابوت چوبی حاوی مومیایی انسان خبر داد. این یافته های باورنکردنی باستان شناسی در داخل یک مقبره قرار داشتند که به‌ طول نه متر در زیر زمین امتداد داشت.

 این مقبره در ساکارا واقع شده است، یک گورستان باستانی که در حدود ۲۰ مایلی جنوب قاهره واقع شده است و همچنین دارای مکان های دیدنی از جمله پله های اهرام است که قدیمی ترین در جهان در نوع خود محسوب می شود.

 جزئیات این کشف از طریق ویدئویی منتشر شده، در صفحه فیس بوک وزارت جهانگردی و آثار باستانی مصر در اوایل ماه جاری به اشتراک گذاشته شد. همچنین از مناطق حفر شده، مجموعه ای باورنکردنی از آثار باستانی کوچک، از جمله ۳۶۵ مجسمه کوچک، که برخی از آنها دارای کتیبه ای هستند یافت شده است. این مصنوعات کوچک برای ترمیم از مقبره خارج شدند. کار باستان شناسی در آوریل ۲۰۱۸ در این منطقه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. در داخل مقبره، یک نقاشی کوچک چوبی با تصاویری از الهه های مصری نیز کشف شده است

در تاریخ ۲۴ آوریل، وزارت جهانگردی و آثار باستانی همچنین از کشف مومیایی که مربوط به هفدهمین سلسله مصر، یعنی در حدود ۱۵۵۰ سال پیش از میلاد است، خبر داد. گمان می رود زن جوان مومیایی در زمان مرگ حدود ۱۵ یا ۱۶ سال داشته است. به گفته محمد عبدال بودایا، رئیس اداره مرکزی مصر فوقانی، این مومیایی با جواهرات دفن شده است، از جمله چهار گردنبند ساخته شده از مواد شامل شیشه آبی، کوارتز.

منبع : cnn

کد خبر 248692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =