افزایش سفرها به سیستان و بلوچستان سبب افزایش بیماران کرونا شده است

نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان، کورین و نصرت آباد با بیان اینکه افزایش سفرها به سیستان و بلوچستان سبب افزایش مبتلایان به ویروس کرونا شده است، گفت: این استان به عنوان پیشانی ایران از چند جهت در معرض شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

علی کرد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در خاش اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان پیشانی ایران از چندین جهت در معرض شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

وی افزود: وجود مرزهای طولانی خشکی و آبی در این استان، تردد های مجاز و غیر مجاز اتباع، فعالیت بندر چابهار، ترخیص کالا و انتقال آن به سراسر کشور و همچنین تردد رانندگان ماشین های سنگین باری در سطح استان، فقر شدید مردم، نبود امکانات رفاهی،بهداشتی و درمانی بیانگر وضعیت قرمز سیستان و بلوچستان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم تصریح کرد: میطلبد با توجه به مشکلات موجود در تصمیمات اتخاذ شده برای رفع قرنطینه ادارات، مدارس، دانشگاه ها، صنوف، کارخانجات و فعالیت پروژه های عظیم تجدید نظر شود.

نماینده مردم خاش،میرجاوه،تفتان، کورین و نصرت آباد با بیان اینکه اعلام غیر کارشناسی شده رفع قرنطینه باعث افزایش سفرهای مردم دیگر مناطق کشور به استان سیستان و بلوچستان خواهد شد گفت: هجوم و افزایش سفر ها به استان سبب افزایش مبتلایان به ویروس کرونا شده و با توجّه به کمبود امکانات استان و نبود زیرساخت های پزشکی مناسب برای درمان مبتلایان این مسئله به بحرانی بزرگتر در کشور تبدیل خواهد شد.

کرد خواستار شد: عموم مردم استان پهناور و مرزی سیستان و بلوچستان برای شکست این بحران ملی به اعمال قوانین، مقررات، آیین نامه ها و دستور العمل های ستاد مبارزه با ویروس کرونا توجه و دقت کافی را داشته باشند.

کد خبر 248453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =