بهترین شهرهایی که سال نو را جشن می‌گیرند

جشن سال نو یکی از معدود سنت‌های جهانی است که در اکثر کشورها آن را جشن می‌گیرند. انتخاب‌ها برای اینکه این جشن را کجا سپری کرد بسیار است. به همین دلیل یک لیست از بهترین شهرها را آماده کرده‌ایم.

1. نیویورک (آمریکا)


در نیمه شب 31 دسامبر، بیش از 38 منطقه زمانی مختلف شمارش معکوس انجام می‌دهند که از بهترین آن‌ها می‌توان به میدان تایمز در نیویورک اشاره کرد که بیش از 1 میلیارد آدم دور هم جمع می‌شوند تا سقوط توپ سال نو را مشاهده کنند و سپس جشن و پایکوبی و آتش بازی بپا می‌شود.

2. سیدنی (استرالیا)


بیشتر مردم شب سال نو را به خاطر آتش بازی‌های فوق‌العاده و بی‌نظیر در بندر سیدنی حضور دارند. این آتش بازی‌ها از ساختمان اپرا انجام می‌شود.

3. توکیو (ژاپن)


اگر به دنبال آتش بازی و مهمانی‌های شبانه هستید به یوکوهاما در خلیج توکیو بروید. یوکوهاما مکانی با بیش از 4 میلیون شهروند است و یکی از مناطق شرقی است که این تعطیلات را کاملا به سبک غربی جشن می‌گیرند.

4. دبی (امارات متحده عربی)


شهرهای زیادی وجود ندارد که بتوان دست سازه های بینظیر بشر را تماشا کرد. شب سال نو یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از  دبی است. آتش بازی‌های بزرگ از همه جای شهر قابل دیدن است اما یکی از بهترین مناظر آسمان خراش‌های بزرگ به خصوص برج خلیفه است. در سال 2013 برج خلیفه رکورد بزرگترین آتش بازی را به خود اختصاص داد.

5. آتن (یونان)


درست است که یونان برای مدتی است در شرایط اقتصادی خوبی قرار ندارد اما حال و هوای سال نو بسیار خوبی به این شهر بازگشته و هزینه‌های مراسم سال نو تا حد قابل توجهی کاهش یافته اند. کنسرت‌هایی در معبد آکروپولیس قبل از برگزاری مراسم آتش بازی برگزار می‌شود، اما یکی از بهترین تفریحات شرکت در مهمانی‌هایی است که در بالای هتل‌ها گرفته می‌شود.

6. ونیز (ایتالیا)


ونیز در حالت عادی نیز همیشه شلوغ است و در این دوره از سال نیز تعداد بیشتری بازدید کننده به کوچه‌های کوچک و پر از آب ونیز میآیند. صرف نظر از هزینه‌ها، سرما و شلوغی کانال‌های ونیز، به نظر می‌رسد فصل تعطیلات جذابیت بیشتری را به این مقصد رمانتیک و عاشقانه افزوده است. برپایی مهمانی زیاد در ونیز مرسوم نیست اما در میدان سنت مارک می‌توان انتظار برپایی کنسرت و آتش بازی داشت.

7. هلسینکی (فنلاند)


برپایی آتش بازی‌های عمومی از ویژگی‌های اصلی هر جشن سال نو است اما این آتش بازی در هلسینکی فنلاند کمی متفاوت‌تر بوده و وسایل آتش بازی مستقیما به اشخاص فروخته شده و آن‌ها اجازه دارند تا از ساعت 6 عصر 31 دسامبر تا 2 بامداد 1 ژانویه آتش بازی کنند. همچنین فنلاندی‌ها با ریختن قلع مذاب در آب و خواندن شکل آن، رویدادهای سال پیشرو را برای شما پیشگویی می‌کنند.

8. بوئنوس آیرس (آرژانتین)

سال نو در بوئنوس آیرس در آب و هوای تابستانی است و به همین دلیل برپایی مهمانی و استخرها یکی از نقاط اصلی جشن‌های آنه ااست. در بوئنوس آیرس نمای آتش بازی و طلوع آفتاب بی‌نظیر است.
 

9. برلین (آلمان)


بین دروازه براندنبورگ و ستون پیروزی، صدها هزار نفر به جشن و پایکوبی مشغول هستند و این موضوع باعث شده تا این خیابان به بزرگترین جشن اروپایی به مدت 12 ساعت تبدیل شود. کنسرت‌ها از عصر برگزار و آتش بازی در نیمه شب و جشن تا ساعت 3 صبح ادامه دارد.

10. ریو دو ژانیرو (برزیل)


در ریو چیزی به نام شب سال نو وجود ندارد اما هرساله حدود 2 میلیون نفر در یکی از معروف‌ترین ساحل‌های دنیا گرد هم می‌آیند و به مهمانی می‌پردازند. به دلیل شلوغی بیش از حد متروها و خیابان‌ها، بیشتر مردم جشن را از محله‌های خود آغاز می‌کنند تا به ساحل کوپاکابانا برسند و مرسوم است که لباس سفید بپوشند.

fodors.com

کد خبر 247478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =