غذاهای سنتی که مردم کشورهای مختلف در روز کریسمس می‌خورند از سر گوسفند تا KFC

در آمریکا غذای سنتی کریسمس معمولا بوقلمون و شیرینی‌های مخصوص است. اما کریسمس یکی از تعطیلات جهانی است که در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. به همین دلیل بسیاری از کشورها غذاهای سنتی متفاوتی برای این روز خاص دارند که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

جنوب ایتالیا


غذای سنتی جنوب ایتالیا که در خانواده‌های ایتالیایی-آمریکایی نیز بسیار محبوب است، عید هفت ماهی است. این یک سنت است که از جنوب ایتالیا آمده و ظرف غذا از هفت نوع غذای دریایی که نماد پرتکرارترین عدد در انجیل است تشکیل می‌شود. کالاماری، باکالا، میگو، سس خرچنگ و سالاد اختاپوس برخی از غذاهای مرسوم آن است.

ژاپن

کریسمس در ژاپن زمانی است که غذاهای فست فودی به خصوص KFC بسیار پرطرفدار می‌شوند و حتی برای کریسمس باید از 2 ماه قبل رستوران را رزرو کرد. این سنت به سال 1970 زمانی که اولین شعبه KFC در ژاپن افتتاح شد بر می‌گردد. از آنجا که ژاپن هیچ رسم مخصوصی برای کریسمس نداشت، خوردن KFC تبدیل به یکی از پرطرفدارترین رسم‌های آنها شد.

آلمان

Weihnachtsgans یا غاز کریسمسی مهمترین سنت در کریسمس آلمان است. دو نظریه در بوجود آمدن چنین سنتی وجود دارد، اولی که می‌گوید این سنت از انگلیس به آلمان راهی شده و دیگری که باز می‌گردد به مسیحیان قرون وسطی هنگامی که بین روز سنت مارتین و کریسمس روزه می‌گرفتن و غذای آن‌ها غاز بود. آنها این غاز را همیشه به همراه کلم قرمز و شیرینی زنجبیلی سرو می‌کنند.

انگلیس

یک سنت محبوب انگلیس برای کریسمس پای گوشت است. این سنت به قرن 13 زمانی که شوالیه‌ها از جنگ با ادویه‌های جدید مانند دارچین و جوز هندی باز می‌گشتند و آنها را با مخلوطی از گوشت‌های خشک شده به شکل یک پای بزرگ درست می‌کردند.

نروژ

شام سنتی کریسمس نروژ کمی متفاوت است. Smalahove غذای اصلی کریسمس است که یک سر گوسفند بخارپز شده به همراه دنده سرو می‌شود که می‌تواند انرژی مورد نیاز برای کل زمستان را تامین کند. 

redbookmag.com

کد خبر 247465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    2 1
    انسانم آرزوسست