چمدان: علیرضا حفیظی با اشاره به آمادگی مجموعه برج آزادی برای پذیرایی از علاقه‌مندان به بازدید از برج در ایام تعطیلات تابستانی گفت: برای اقشار مختلف نظیر فرهنگیان، بازنشستگان، دانشجویان، طلاب، جانبازان و خانواده معظم شهدا با ارائه کارت شناسایی معتبر، تسهیلات ویژه تا ۴۰ درصد تخفیف ارائه خواهد شد.

بازدید از طبقات برج، سالن ایران شناسی، گذرگاه پیشینیان، موزه کهن، سالن آیینه، نگارخانه اقوام وآسمان، سالن همایش‌ها، ربات‌های پاسخگو و پیانیست و موزه شهاب سنگ از جمله جاذبه‌های برج آزادی برای بازدیدکنندگان، همراه با پارکینگ رایگان خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۹ الی ۲۰:۳۰ با مراجعه به برج آزادی بلیت تهیه کرده و از آن بازدید کنند.

به گزارش چمدان، برج آزادی که پیش از انقلاب به نام برج شهیاد شناخته می‌شد، یکی از نمادهای شهر تهران است.

این برج در سال ۱۳۴۹ توسط حسین امانت معمار ایرانی ساخته شد. از این برج برای یادبود جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران در میانه یکی از میدان‌های اصلی غربِ تهران به نام میدان شهیاد و آزادی کنونی استفاده می‌شده است.

معماری برج، تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی است. در محوطه زیرین برج، چندین تالار نمایش، نگارخانه، کتابخانه وموزه قرار دارد.
کد خبر 236220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =