چمدان: اعضای کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو در اجلاس جهانی سالانه خود تعدادی از آثار فرهنگی را در فهرست میراث جهانی به ثبت رساندند.

در روزهای گذشته تعدادی دیگری از این آثار در 3 بخش فرهنگی، طبیعی و مختلط به میراث جهانی اضافه شده بودند که در میان آنها جنگل‌های هیرکانیان ایران هم قرار داشت.

[related-post id="233062"]

[related-post id="232850"]

تپه‌های گورستان دیلمون | بحرین

این منطقه شامل 21 سایت باستان‌شناسی است و بخش‌هایی از آن نشانه‌هایی از تمدن دیلمون در هزاره دوم پیش از عصر حاضر دارد (بیش از 4 هزار سال پیش). در این دوره بحرین یک مرکز تجاری پر رونق بوده‌ است. در میان تدفین‌های موجود در این سایت برج‌های کوتاهی دیده می‌شود که گونه‌ای منجصربه فرد از تدفین است.



چشم انداز فرهنگی بودی بیم | استرالیا

این سایت در  Gunditjmara که منطقه‌ای متعلق به اقوام بومی در جنوب غرب استرالیاست قرار گرفته‌ است. این محدوده شامل آتش‌فشان بودی بیم، تیار اک (دریاچه کنه)، باتلاق  Kurtonitj و ... است. ساختار این منطقه و باقی مانده مواد مذاب در آن، ساختار منحصر به فردی را از کانال‌ها، راه‌های ارتباطی و ... برای یک شبکه گسترده کشاورزی ایجاد کرده‌ است. این ساختار سبب ایجاد ساختار اجتماعی و اقتصادی ویژه‌ای در جمعیت ساکن منطقه هم شده‌ است.



خرابه‌های باستان شناسی شهر لینگجو | چین

این سایت متعلق به 4300 تا 5300 سال پبش است که محل استقرار یک دولت بومی با سیستم یکپارچه بر اساس کشت برنج بوده‌ است. این محدوده شامل 4 بخش است: شهر، سد بالا، سد پایین و و سایت یائوشن.



شهر جی‌پور | راجستان هند

شهر مستحکم جی‌پور در شمال شرق ایلات راجستان در هند در سال 1727 میلادی توسط سوای جی سینگ دوم بنا شد. برخلاف دیگر شهرهای آن منطقه جی پور روی جلگه بنا شده و معماری خاص خود را دارد. نقشه کشی شهری در چی پور به گونه‌ای است که نشانه‌هایی از هندو‌های باستان، مغول‌های مدرن و همچنین به همان اندازه نشانه‌هایی از فرهنگ غرب دارد.



این خبر در حال تکمیل است.
کد خبر 233230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =