چمدان: «سالاردو ییونی» نام بزرگ‌ترین کویر نمکی سیاره زمین است که به وسعت ۱۰ هزار و ۵۸۲ مترمربع در ارتفاع ۳ هزار و ۶۶۵ متری از سطح دریاها قرار دارد. سطح این کویر که کاملا پوشیده از نمک است به‌ طرز مطلوبی مسطح است. علاوه‌ بر نمک، به‌ دلیل‌ اینکه این بیابان نیمی از ذخیره لیتیوم شناخته‌ شده در جهان را در خودش جای داده است، همانند آینه بزرگی به‌نظر می‌رسد.

این کویر نمکی در شهرستان پوتوسی واقع در جنوب استان دانیل کامپوس در جنوب‌غربی بولیوی قرار دارد.

از سال 1998 اقامتگاهی با نام هتل قصر نمک (Hotel Palacio de Sal) در کویر نمکی سالاردو ییونی وجود دارد که ۱۰۰ درصد ساختمان آن شامل دیوارها، سقف‌ها، میزها، صندلی‌ها و سایر وسایل با میلیون‌های بلوک نمکی ساخته شده‌اند.

اکنون مهمانسرای جدیدی در این کویر راه‌اندازی شده است که گنجایش 12 فرد بزرگسال را دارد. این مهمانسرا که «کاچی‌لاژ» (Kachi Lodge) نام دارد مهمانسرایی گنبدی است که با چشم‌اندازی از آتشفشان و کویر نمک به مسافران خوشامد می‌گوید.

این مهمانسرا از 6 چادر تشکیل شده که دیوارهایی شفاف دارند و به مهمان‌ها اجازه می‌دهند حتی وقتی داخل چادر هستند از چشم‌انداز اطراف لذت ببرند.

هزینه دوشب اقامت در این چادرها هزار و 980 دلار برای هر نفر است و این هزینه تمام فعالیت‌های تفریحی و خدماتی، وسیله نقلیه و مالیات‌های محلی را شامل می‌شود.













[related-post id="28997"]

[related-post id="185836"]
کد خبر 227382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =