چمدان: آکواریوم تالارهای گمشده اطلس؛ جزیره نخل نام یکی از تفریحگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری معروف دبی است که در همکاری با شهرداری این شهر و وزارت تغییرات اقلیم و محیط‌ زیست امارات تلاش‌هایی را برای ذخیره‌های جانوری آینده محیط‌ زیست دریایی انجام می‌دهد که از آن‌جمله می‌توان به تمیز کردن سواحل تفریحی، کاشت جنگل‌های مردابی و رهاسازی آبزیان آکواریومی در حیات‌وحش دریایی اشاره کرد.



ناتاشا کریستی مدیر آکواریوم تالارهای گمشده اطلس جزیره نخل در این‌خصوص می‌گوید: «پایداری و رونق محیط‌زیست دریایی برای آکواریوم اقیانوس اطلس بسیار مهم است. این آکواریوم خانه بیش‌از 65 هزار جانور دریایی است و ما به‌طور منظم از ذخیره‌های خودمان برای رهاسازی در حیات‌وحش استفاده می‌کنیم.»



این آکواریوم 15 کوسه فرش جوان و 2 لقمه‌ ماهی لانه‌زنبوری را در آب‌های دبی رها کرد. سن هریک از این جانوران دریایی بین 10 ماه تا یک‌سال است و همگی در بیمارستان ماهی آکواریوم اطلس به دنیا آمده‌اند.

گروهی از کارشناسان دریایی با دقت روی اندازه و نوع غذادهی جانوران دریایی مطالعه کردند و زمانی‌که این آبزیان به‌اندازه کافی قوی شدند در آب‌های آزاد رها شدند.
کد خبر 225074

برچسب‌ها