چمدان: این شناور با نام «تارمان تاپ تورز» به دست مهندسان و متخصصان شرکت اروندان خرمشهر از فلز آلومینیم ساخته شده و در نوع خود بزرگترین و پیشرفته‌ترین کشتی مسافربری کشور محسوب می‌شود.

شناور مسافربری تاماران تاپ تورز 'که دارای تاییدیه بین المللی است، علاوه بر حمل مسافر، می‌تواند تا 80 تن بار و 10 خورو را جا به جا و از طریق دو ورودی، بارگیری و تخلیه کند.

سرعت، قابلیت دریانوردی در شرایط جوی مختلف حتی حرکت در موج‌های بلند 4 متری از ویژگی‌های شناور تاپ تورز عنوان شده است، همچنین این شناور به صورت دو تکیه ساخته شده تا لرزش و تکان‌های ناشی از امواج را به حداقل برساند.

مدیر عامل شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر، در حاشیه مراسم بهره برداری از کشتی مسافری تاپ تورز گفت: این شناور قرار بود توسط شرکت‌های خارجی ساخته و تحویل داده شود اما به دلیل بدقولی این شرکت‌ها کار ساخت آن از اسفند ماه سال 96 به متخصصان شرکت اروندان سپرده شد و اکنون تکمیل و به چرخه حمل و نقل دریایی پیوسته است.

قربانی افزود: فعالیت این شناور هم اکنون در مسیر جزایر کیش، هندورابی و چارک در خدمت گردشگران و مسافران نوروزی است و قابلیت دریا نوردی در آب‌های خلیج فارس را دارد.

[related-post id="215265"]

[caption id="attachment_215596" align="aligncenter" width="1024"]نخستین کشتی پیشرفته ایران نخستین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی به آب انداخته شد | این شناور هم اکنون در مسیر جزایر کیش، هندورابی و چارک در خدمت گردشگران و مسافران نوروزی است[/caption]
کد خبر 215579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =