چمدان: مسجد شیخ لطف‌الله از رنگ خاص گنبدش که چشم‌های رهگذران میدان نقش جهان را به خود جلب می‌کند تا آبی و طلایی‌های زیر گنبدش که گردشگران را مدهوش می‌کند، در مد و لباس همواره نقش داشته است. از زمانی که مدل‌های ووگ عکس‌های خود را با گنبدش گرفتند تا حالا که انواع طرح‌ها با الهام از گنبدش در بازار موجود است.

اما میان زیبایی‌های دلفریب این مسجد تاریخی، ورودی خاص‌اش از میدان نقش جهان جلوه دیگری دارد. کاشی‌های آبی زیبایی که آدم را از داخل میدان دعوت به بازدید از مسجد می‌کند ورودی خاصی برای این گنج معماری ایران است. نگاه متفاوت عکاسان به مسجد شیخ لطف الله همیشه عکس‌هایی خاصی از آن ثبت کرده است. این بار همرنگ بودن لباس دو بازدیدکننده که در ورودی مسجد نشسته‌اند سوژه عکس شده است.

عکس متفاوت مریم کامیاب را ببینید:

[caption id="attachment_215567" align="aligncenter" width="1004"] عکس: مریم کامیاب[/caption]

مسجد شیخ لطف‌الله یکی از مسجدهای تاریخی و شناخته شده شهر اصفهان و مجموعه تاریخی میدان نقش جهان است که در دوران صفوی ساخته شده است. این مسجد شاهکاری از معماری و کاشی‌کاری قرن یازدهم هجری است که توسط استاد محمدرضا اصفهانی از معماران نامدار آن دوره ساخته شده‌ است. مسجد شیخ لطف‌الله به فرمان شاه عباس اول در مدت ۱۸ سال بنا شده و در ضلع شرقی میدان نقش جهان و مقابل عمارت عالی‌قاپو و در همسایگی مسجد امام (شاه) واقع شده است.
کد خبر 215566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =