رییس‌جمهوری آمریکا بویینگ ۷۳۷ مکس را زمین‌گیر می‌کند

چمدان: ترامپ این تصمیم را درپی اطلاعات جدیدی که درباره سقوط یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ مکس ۸ متعلق به شرکت هواپیمایی اتیوپین‌ایرلاینز به‌دست آمده گرفته است.
رییس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که از کاخ سفید به تمام این مدل هواپیماها دستور داده می‌شود که در مقصدشان فرود آیند و بر زمین بمانند.
این دستور به تمام شرکت‌های هواپیمایی دارنده این هواپیما و خلبان‌هایشان ابلاغ شده است.
ترامپ در این‌خصوص می‌گوید: «مسئله بسیار وحشتناکی است که سبب شده بیش‌از ۵۰ کشور هواپیماهای مکس ۸ و ۹ خودشان را روی زمین متوقف کنند.»
رییس‌جمهوری آمریکا ادامه می‌دهد: «بویینگ شرکت شگفت‌انگیزی است. آنها درحال حاضر روی این مسئله بسیار تلاش می‌کنند و درحال یافتن پاسخی برای مشکل این هواپیما هستند اما تا زمانی‌که جواب را نیافته‌اند این هواپیماها روی زمین می‌مانند.»
صبح روز یکشنبه ۱۰ مارس ۲۰۱۹ یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ مکس ۸ در پرواز  ET 302 متعلق به شرکت هواپیمایی اتیوپی، اتیوپین‌ایرلاینز، که از آدیس‌آبابا در مسیر نایروبی در کنیا درحرکت بود ۶ دقیقه پس‌از بلند شدن سقوط کرد و تمام ۱۵۷ سرنشین آن کشته شدند.
این دومین‌بار بود که در فاصله پنج‌ماه این مدل هواپیمای جدید که نسل چهارم موفق‌ترین هواپیمای تاریخ هوانوردی مسافری جهان است دچار حادثه منجر به مرگ می‌شد.
پیش‌از این، ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ مکس ۸ شرکت هواپیمایی اندونزیایی Lion Air در مسیر پرواز از بالی ۱۲ دقیقه پس‌از بلند شدن در سواحل جاکارتا سقوط کرد و تمام ۱۸۹ سرنشین آن جان باختند. این جت فقط دو ماه عمر داشت و اولین پروازش را برای لایِن‌ایر در ماه آگوست ۲۰۱۸ انجام داده بود.
درپی حادثه ۱۰ مارس ارزش سهام بویینگ پس از گشایش بورس وال استریت ۱۲ درصد سقوط کرد و این شرکت هواپیماسازی آمریکایی بدترین روز معاملاتی خودش را در وال استریت از ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۱ تاکنون تجربه کرد.


[related-post id="213239"]


[related-post id="213427"]

کد خبر 213800

برچسب‌ها