رده‌بندی امن‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹│ جایگاه ایران در میان ۱۲۸ کشور ؛ امن‌تر از روسیه و ترکیه│ ایسلند با امنیت‌ترین کشور جهان شد

رده‌بندی ۲۰۱۹ Global Finance با به‌روزرسانی نرخ حوادث طبیعی، وقوع جنگ و موارد جرم و جنایت در کشورها امن‌ترین ممالک جهان را معرفی کرده است.

چمدان :  این رده‌بندی که کشورهای سوریه، عراق و افغانستان را شامل نمی‌شود کشور فیلیپین را به‌عنوان ناامن‌ترین کشور جهان معرفی کرده و یمن را در سکوی قبل‌ از آخر قرار داده است. هر چند یمن درگیر جنگی ویرانگر است و فیلیپین در آرامش است اما چون حوادث طبیعی در فیلیپین بیشتر از یمن است امتیاز بیشتری دریافت کرده است.

نکته جالب‌ توجه در این‌ رده‌بندی، قرار گرفتن سه کشور حاشیه خلیج‌فارس در ۳۰ رتبه نخست این جدول است. به‌ طوری‌ که قطر در رتبه ۷، امارات‌متحده‌عربی در رتبه ۲۱ و عمان در رتبه ۲۳ امن‌ترین کشورهای جهان از نگاه گلوبال فاینانس قرار گرفته‌اند.

جایگاه ایران در ۲۰۱۹ Global Finance

ایران در این رده‌بندی با کسب امتیاز ۷.۸۴ در رتبه ۷۷ قرار دارد و امن‌تر از کشورهای تایلند (رتبه ۱۰۰)، روسیه (رتبه ۱۰۷)، ترکیه (رتبه ۱۰۸) و اوکراین (رتبه ۱۱۶) شناخته شده است.

جایگاه ایالات‌متحده آمریکا

آمریکا به‌ دلیل افزایش بالای نرخ جرائم خشونت‌بار و قتل و همچنین نرخ پایین امنیت شخصی و موارد بسیار حوادث طبیعی به‌ دلیل وسعت جغرافیایی با کسب امتیاز ۱۰.۳۰ در رتبه ۶۵ ایستاده است.

جدول ۱۰ رتبه نخست امن‌ترین کشورهای جهان ۲۰۱۹

رتبه کشور امتیاز
۱۰ نیوزلند ۷.۴۲
۹ دانمارک ۷.۴۱
۸ سنگاپور ۷.۳۴
۷ قطر ۷.۲۸
۶ نروژ ۷.۲۷
۵ اتریش ۷.۰۸
۴ پرتغال ۷.۰۷
۳ فنلاند ۷.۰۴
۲ سوییس ۷.۰۱
۱ ایسلند ۶.۱۶


جدول کامل رده‌بندی امن‌ترین کشورهای دنیا را در زیر ببینید. برای مشاهده تصویر با بزرگنمایی بیشتر اینجا را کلیک کنید.

رده‌بندی امن‌ترین کشورهای جهان در سال 2019

کد خبر 205636

برچسب‌ها