چمدان: حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به سیاست تمرکززدایی این نهاد افزود: در این دفتر تمام اهداف کمیسیون دنبال می‌شود.

وی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف، شناسایی شخصیت‌های برجسته، فعالیت در عرصه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری را از جمله وظایف این دفتر اعلام کرد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ادامه داد: این نمایندگی در واقع وظایف کمیسیون ملی را در استان‌ها در زمینه فعالیت‌های مرتبط با ثبت، نظارت و پایش رصد می‌کند.

ایوبی اظهار داشت: ساختار دفتر یادشده شورای راهبری است که مهم‌ترین نهاد، تصمیم‌گیری در این دفتر است که ریاست آن به عهده استاندار و نایب ‌رییس هم شهردار این شهر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: رییس شورای علمی این دفتر علی‌اصغر سمسار یزدی انتخاب شد و شورای اجرایی و رییس دفتر منطقه‌ای یاد شده در نشست‌هایی که با استاندار و شورای شهر و مدیران استان خواهیم داشت انتخاب می‌شود.

ایوبی در مورد راه‌اندازی دفتر مشابه در سایر استان‌ها خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای توسعه نداریم البته با استفاده از ظرفیت‌های موجود استا‌ن‌ها تعداد محدودی دفتر ایجاد خواهیم کرد.

وی گفت: یزد شهر ویژه در بین شهرهای ایران است و نخستین شهری است که 200 هکتار از 750 هکتار بافت تاریخی آن در تیرماه 1396 به ثبت جهانی رسیده است.

ایوبی افزود: یزد مورد توجه کمیسیون ملی یونسکو هم در ایران و سازمان یونسکو در جهان است.

[related-post id="49"]
کد خبر 203465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =