چمدان: محسن کریمی طبسی کنسول افتخاری کشور لیتوانی در ایران در نشست خبری این کنسول در تهران گفت: در همایشی که پنجم آذرماه در سطح معاونان وزیر و روسای دانشگاه‌های ایران و لیتوانی در هتل اسپیناس تهران برگزار خواهد شد به دنبال گسترش تعاملات گردشگری و علمی دو جانبه بین لیتوانی و ایران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه لیتوانی کشوری بی‌طرف در مناقشات سیاسی و همواره دوست ایران بوده است تاکید کرد: معاون گردشگری لیتوانی از میهمانان همایش هفته آینده تهران خواهد بود و پیش بینی من این است که در صورت گسترش تعاملات سالانه 200 هزار گردشگر از هریک از کشورهای لیتوانی و ایران از کشور مقابل بازدید کنند.

کریمی طبسی گفت: سال گذشته تنها 450 نفر گردشگر لیتوانیایی به ایران آمدند ولی با عملی شدن پرواز مستقیم بین دو کشور که در مراحل نهایی انعقاد تفاهم است این عدد به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

کنسول افتخاری لیتوانی با بیان اینکه لیتوانی در ایران سفارت ندارد و همه کارهای اقامت و گذرنامه از طریق همین دفتر کنسولی انجام می‌شود گفت: اعطای ویزای گروهی لیتوانی به گردشگران ایرانی از پیشنهادات بنده بود که مورد موافقت مقامات لیتوانی قرار گرفت و به زودی اجرایی می‌شود.

[related-post id="15889"]

[caption id="attachment_191786" align="aligncenter" width="1200"]اعطای ویزای گروهی لیتوانی به گردشگران ایرانی | پرواز مستقیم تهران - لیتوانی برقرار می‌شود کنسول افتخاری لیتوانی: اعطای ویزای گروهی لیتوانی به گردشگران ایرانی به زودی اجرایی می‌شود[/caption]

وی گفت: برای جذب گردشگران درمانی لیتوانی به ایران و جذب گردشگران تاریخی تفریحی ایرانی به لیتوانی مصمم هستیم.

طبسی تاکید کرد: ما برای آشنایی و بسترسازی همکاری گردشگری پس از همایش، مقامات لیتوانیایی حاضر را با هواپیمای اختصاصی برای بازدید به شهداد کرمان خواهیم برد.
کد خبر 191783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =