چمدان: مسیر گردشگری دارالمومنین واقع در منطقه 14 تهران چهارشنبه 18 مهر ماه با حضور دو عضو شورای شهر تهران و مسئولان شهرداری و ستاد گردشگری شهرداری تهران افتتاح شد. این مسیر درحالی به عنوان یک مسیر ثابت گردشگری افتتاح شد که بخشی از مهمترین جاذبه‌های تاریخی آن از جمله قبرستان دولاب و عمارت وثوق‌الدوله برای بازدید گردشگران با مشکل روبرو هستند.

[caption id="attachment_185055" align="aligncenter" width="1280"] عمارت وثوق الدوله[/caption]

مسجد بقیه الله دولاب، آرامستان ارامنه و زرتشتیان، عمارت وثوق‌الدوله، زورخانه شیر و خانه موزه استاد معین جاذبه‌های این مسیر معرفی شده است. این در حالی است که عمارت وثوق الدوله در اختیار نهاد دولتی دیگری است و تحت هیچ شرایطی امکان بازدید آن وجود ندارد. این بنا که با لوکیشن خانه بزرگ آقا در سریال شهرزاد بین اهالی تهران معروف شده در حال حاضر در مالکیت بنیاد مستضعفان است، با این وجود شهرداری تهران از تلاش برای خرید این بنا خبر می‌دهد.

[caption id="attachment_185056" align="alignnone" width="1280"] گورستان دولاب[/caption]

گورستان دولاب نیز یکی دیگر از جاذبه‌های مهم تاریخی برای تهران است که به دلایل چندپارگی مدیریت و اهمیت قبرهایش با محدودیت بازدید روبرو است.

[caption id="attachment_185054" align="aligncenter" width="1280"] خانه موزه دکتر معین[/caption]

به نظر می‌رسد برنامه شهرداری و ستاد گردشگری شهرداری در افتتاح این مسیر گردشگری، بیشتر معرفی این جاذبه‌ها و منطقه 14 تهران به عنوان یک منطقه تاریخی بوده است.

[caption id="attachment_185053" align="aligncenter" width="960"] زورخانه شیر[/caption]

با این وجود منطقه 14 تهران دارای بناها و محوطه‌های تاریخی ارزشمندی است که می‌تواند مقصد تهرانگردی باشد.
کد خبر 184991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =