رسولی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل بازار پردیس گفت: برج نمادین ایفل با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با ارتفاع ۳۰ متر درمحوطه بیرونی این بازار نصب و رونمایی شد.  طراحی، ساخت و نصب برج نمادین ایفل به وسیله مهندسان و طراحان ایرانی اجرا شده است.

رسولی اجرای نورافشانی در شب را یکی از جاذبه‌های این برج برشمرد و گفت: شب‌ها با اجرای نورافشانی برج ایفل یکی از جاذبه‌های زیبای جزیره کیش خواهد بود.

برج ایفل برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است.

ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به پایان رسید. در آغاز برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد ولی پس از ساخت این بنا مورد قبول همگان واقع نشد و ۳۰۰ نفر که در بین آنها می‌توان از امیل زولا،  گی دو موپاسان،  شارل گارنیه و هم چنین الکساندر دوما نویسنده شهیر فرانسوی نام برد، به ساخت آن شدیداً اعتراض کردند.

برج ایفل که ساخت آن دو سال و دو ماه طول کشید و ۸۵۰ نفر در ساخت آن کار کردند از ۱۸ هزار و ۳۸ قطعه ساخته شده‌ است. ارتفاع برج ۳۲۴ متر است که در زمان خود مرتفع‌ترین برج جهان بوده‌ است.

نام برج ایفل از نام سازنده‌اش گوستاو ایفل گرفته شده‌است.

 

مقایسه تصویری برج ایفل پاریس و برج ایفل کیش | دو تصویر سمت راست برج ایفل اصلی و دو تصویر سمت چپ برج ایفل تازه ساخته شده در کیش است[/caption]

 

تصاویر دیگری از برج ایفل ساخته شده در کیش را در زیر ببینید:
 


 


 


 

کد خبر 160053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا سعادتی ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
    2 2
    وقتی یه مشت بی سواد تازه به دوران رسیده بر سر کار باشند انتظاری بیشتر از این هم نمی توان داشت اینجا جزیره کیش در ایران است آیا بهتر نبود با استفاده از نظر کارشناسی معماران سنتی با طرحهای سنتی ایجادجاذبه گردشگری نمود؟