چمدان :  علی محمد احمدی در جمع خبرنگاران در خصوص پروازهای فرودگاه یاسوج افزود: اگر از روز اول فرودگاه یاسوج در استان بودم و از من سوال می‌شد می‌گفتم خوب است که برای استان کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس در سپیدان یک فرودگاه بین المللی احداث شود.

وی اظهارکرد: قبل از اینکه به استان بیایم حدود 20 میلیارد تومان برای تطویل باند فرودگاه یاسوج هزینه شد در صورتی که اگر 5 میلیارد تومان برای برداشتن و جابجایی زندان اقدام می‌کردیم مشکلات کمتر بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شهر یاسوج از نظر ارتفاع از سطح دریا از شهرکرد بیشتر است و فرودگاه این شهر کاسه‌ای است که هم لندینگ و تی‌کاف کردن در آن مشکل است. شاید 90 درصد اروپا این شرایط را دارند اما سیستم‌های ناوبری پیشرفته و امکانات پیشرفته دارند.

[related-post id="102609"]

احمدی تصریح کرد: این فرودگاه امکانات کمی ندارد و تقویت شده است اما برای اینکه پروازهایش برقرار نیست با رئیس شرکت هواپیمایی ماهان صحبت‌هایی داشته‌ام قول داده که پروازهایش را در فرودگاه یاسوج برقرار کند اما این اتفاق سقوط پرواز تهران- یاسوج که افتاد شرکت ها و کادر پرواز می‌گویند پرواز به سایر نقاط کشور برای ما بی‌دردسرتر است.

وی ادامه داد: برای برقراری پروازهای فرودگاه یاسوج پیگیری‌هایی صورت گرفت که به مسایل ارز و تحریم برخورد کرد. در حال مذاکره هستیم که پروازهای فرودگاه یاسوج با حضور شرکت ماهان برقرار شود. مصادف با حضور این شرکت یکباره قیمت بلیط افزایش یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مسئولان مربوطه اعلام کردم که مگر می‌شود با توجه زندگی، درآمد و سرانه یاسوج قیمت بلیط هواپیما را به نرخ آلمان حساب کرد. این مردم از کجا بیاورند؛ در نتیجه آنها قول دادند از 300 هزار تومان بالاتر نرود. نهایتا پروازهای فرودگاه یاسوج دوباره برقرار می‌شود اما بدون تعارف باید بگویم که این محدودیت‌ها وجود دارد.

[related-post id="106797"]
کد خبر 117636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =