چمدان : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد افزودن تبصره ای به ماده (29) آیین­ نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی – تاریخی منقول مجاز موضوع تصویب ­نامه شماره 28584/ت33542 مورخ 10 /5 /1383 هیئت وزیران با هدف رفع تداخل وظایف اداری میان این وزارتخانه و سازمان میراث فرهنگی در حوزه آثار هنری با قدمت زیر صد سال را دارد. در ماده و تبصره مذکور آمده است:

ماده ۲۹ - اشتغال به تجارت سایر اموال فرهنگی ـ هنری، تاریخی منوط به اخذ مجوز از دولت می باشد.ضوابط اجرایی موضوع این ماده ظرف سه ماه پس از ابلاغ، توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جهت طرح و تصویب به هیئت وزیران ارایه خواهد شد.

تبصره ـ‌ تأ‌سیس نمایشگاه های دائم و موقت و مجموعه‌داران اموال فرهنگی ‌ـ‌ تاریخی و هنری تابع شرایط مزبور است.

متن زیر را جهت سیر مراحل طرح و تصویب به هیئت دولت ارایه نموده که بر این اساس پیشنهاد شده است تا متن زیر به عنوان تبصره (2) ذیل ماده (29) آیین­ نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی – تاریخی منقول مجاز موضوع تصویب ­نامه شماره 28584/ت33542 مورخ 10 /5 /1383 هیئت وزیران الحاق گردد:

تبصره 2- صدور مجوز برنامه­ ها و فعالیت­ های مربوط به برگزاری نمایشگاه، فروش آثار جشنواره­ ها، مسابقات و ... آثار هنری غیرتاریخی که قدمت آنها کمتر از صد سال بوده و مشمول نفایس ملی نمی ­گردند با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می ­باشد.

لازم به ذکر است پیشنهاد فوق الذکر هم اکنون درکمیسیون فرهنگی در دست بررسی است.
کد خبر 10541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =