ساخت سریال در عمارت مسعودیه | چه آشوبی در بناهای تاریخی برپاست؟

چمدان : چندی پیش قسمت اول سریال آشوب ، در شبکه نمایش خانگی توزیع شد، بخشی از این سریال در عمارت مسعودیه فیلم برداری شده‌است، این درحالی است که ساخت سریال در عمارت‌های تاریخی، ممنوع است و برای ساخت فیلم‌های مستند و تبلیغاتی میراث فرهنگی تنها ستاد مرکزی سازمان اجازه دادن مجوز را دارد.

عمارت مسعودیه، یکی از بناهای صندوق احیاست که طی قرار داری 59 ساله به بخش خصوصی و شرکت عظام واگذار شد و سال گذشته به دلیل برخی این عمارت توسط صندوق احیا باز پس گرفته و وارد دعوی حقوقی شد تا مراجع قضایی در مورد این مساله که که این عمارت تاریخی باید در دست شرکت عظام بماند یا خیر تصمیمی گیری کنند.

علی فعله گری، سرپرست عمارت مسعودیه  در گفت‌وگو باخبرنگار چمدان در مورد اتفاق گفت: این فیلمبرداری در  زمانی که  ما در عمارت مسعودیه مستقر بودیم اتفاق نیفتاده‌است و احتمالا برای 1 الی 2 سال اخیر نیست و ما مجوزی را در این زمینه صادر نکرده‌ایم .

حال این سوال مطرح است، سازمان میراث فرهنگی که در چند سال اخیر تاکید زیادی بر واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی دارد چگونه نتوانسته نظارت مناسب بر این بنا داشته باشد به طوری که در این عمارت تاریخی که برخی کارشناسان آن را نفیس می‌دانند، سریال بسازند و تا بعد از انتشار سریال کسی از آن مطلع نشود؟

 
کد خبر 9936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =