راه‌حل‌ کمبود هتل، توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی است

چمدان : علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مصاحبه خود با «پرس تی وی» گفت:


  • مأموریت ما این است که تا سال ۲۰۲۶ میزان گردشگران ورودی به کشور را به عدد ۲۰میلیون برسانیم، کشورهایی در همسایگی ما با جغرافیا و تاریخی محدود‌تر توانسته‌اند گردشگران بسیار زیادی جذب کنند، پس کشوری نظیر کشور ما با این‌همه جاذبه باید بتواند به هدف جذب ۲۰میلیون گردشگر تا سال ۲۰۲۶ دست پیدا کند.


 

  •  بیش از ۳۰۰ رشته صنایع‌دستی در ایران تولید می‌شود و هنرمندان زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت و خلق اثر هستند.


 

  •  از تمام مردم دعوت می‌کنم که حتما در سال ۲۰۱۸ به تبریز سفر کنند. تبریز شهری تاریخی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان و صنایع‌دستی و موسیقی مخصوص به خود است. سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال ۲۰۱۸ برنامه‌های زیادی برای هرچه بهتر شدن این رویداد درنظر گرفته است.


 

  • بزرگ‌ترین چالش  ما برای جذب گردشگر مربوط به زیرساخت‌های گردشگری است، ما احتیاج داریم هم هتل‌های بیشتری راه‌اندازی کنیم و هم استانداردهای هتل‌های موجود را افزایش دهیم. یکی از راه‌حل‌های این مساله ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی بود. این اقامتگاه‌ها بسیار مورد استقبال گردشگران خارجی واقع شده است. ما توانستیم در روستا‌ها و سایت‌های طبیعی خانه‌های موجود در‌‌ همان روستا‌ها را به مکان‌هایی برای اقامت گردشگران تبدیل کنیم.


 

  •  حتی در جاهایی که هتل وجود دارد، گردشگران خارجی ترجیح می‌دهند که در اقامتگاه‌های بوم‌گردی سکونت داشته باشند و از غذا‌ها و فرهنگ بومی آن‌جا و روابط دوستانه حاکم بر آنجا بهره ببرد.


 

  • یکی دیگر از چالش‌های پیش روی حوزه گردشگری حمل‌ونقل است. دولت برای حل این مسئله همکاری زیادی انجام داده و هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی ما اضافه شده است، همچنین توانستیم از طریق همکاری با وزارت راه و شهرسازی گردشگری ریلی را ایجاد کنیم و هم اکنون مقدمات آن شروع شده است. البته ما در کشور گردشگری ریلی داریم اما باید توسعه پیدا کند.


 

  • خود راه‌آهن در ایران یک موضوع گردشگری است که دارای قدمت زیادی است. ما به‌دنبال ثبت راه‌آهن و سیستم ریلی ایران در فهرست جهانی یونسکو هستیم. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، خود سیستم ریلی کشور نیز می‌توان برای گردشگری که از گردشگری ریلی استفاده می‌کند جذاب باشد.

کد خبر 9878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =