چمدان :   پاییز سال 93 ، آقای سخندان؛ خواهرزاده 95 ساله شاعر بزرگ، فرخی یزدی، از محل اقامتش در امریکا به یزد می‌آید تا خانه به جای مانده از دایی‌اش را احیا و به مکانی برای یاد بود او تبدیل کند.

او در این سفر خود در مورد محل دفن پیکر  وحشی بافقی شاعر نامدار  قرن دهم هجری قمری که سالها برای همه به یک معمای حل نشده تبدیل شده بود، نیز  اطلاعاتی ارائه می‌کند.

او با رجوع به حافظه خود عنوان می‌کند که آرامگاه وحشی بافقی درست در ابتدای خیابانی که خانه فرخی یزدی در آن بوده، قرار داشته که در زمان پهلوی اول، در آن قسمت، خیابان کشی می‌شود و قبر این شاعر بزرگ در زیر خیابان مدفون می‌ماند.

مسولان میراث فرهنگی و شهرداری یزد نیز با توجه به اطلاعات خواهرزاده فرخی یزدی محل حدودی این آرامگاه در پیادو رو خیابان امام خمینی(ره) یزد را حفاری می‌کنند و به بقایای قبر این شاعر بزرگ دست پیدا می‌کنند، هم اکنون نیز همچنان محل تدفین پیکر وحشی بافقی در این منطقه قرار دارد.

[caption id="attachment_9756" align="aligncenter" width="1000"] بخشی از پیاده رو خیابان امام خمینی یزد که پیکر وحشی بافقی در زیر آن نهفته‌است.[/caption]
کد خبر 9750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =