لزوم راه‌اندازی مرکز اسناد و پژوهش‌های پایگاه میراث فرهنگی یزد

چمدان : «مجتبی فرهمند» در نشست مشترک مسئولان واحدهای پایگاه میراث فرهنگی استان یزد که با هدف تدوین پیش نویس برنامه‌های پایگاه در سال 1397 برگزار شد، اظهارکرد: این برنامه‌ها در سه حوزه کلی«پایش و برنامه‌دهی، پژوهش ومستند نگاری، آموزش و اطلاع رسانی» تدوین شدند و براساس شرح وظایف پایگاه این سه حوزه پیگیری خواهد شد .

وی افزود: پیش‌نویس برنامه‌های بازآفرینی محله‌های شهر تاریخی یزد، بانک اطلاعات کامل یزد و آموزش مردمی برای حفاظت بهتر از بافت تاریخی از برنامه‌های در دستور کار این پایگاه است .

مدیر پایگاه میراث فرهنگی یزد، با اشاره به اهمیت حفظ دستاوردها و ارزش‌های ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، گفت: از همه توان خود برای استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده می‌کنیم .

این مقام مسئول در ادامه به تعامل مثبت پایگاه با بدنه مدیریت شهری و استان اشاره و عنوان کرد: در راستای تحقق پلان مدیریت ثبت جهانی و مصوبات جلسات ستاد ملی بازآفرینی کشور و شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، پیگیری‌هایی انجام شده است .

فرهمند افزود: اگر تلاش‌ها با همین قدرت و انرژی ادامه یابد تا در سال 97 مصوبات محقق شوند، می‌توانیم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در یزد باشیم .

وی با تاکید بر این‌که یزد باید به یک برند برجسته جهانی در زمینه معماری و شهرسازی تبدیل شود، اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز اسناد و پژوهش‌های پایگاه، نخستین گام برای تحقق این هدف است .

مدیر پایگاه میراث فرهنگی در پایان با بیان این‌که امروز حفظ دستاوردهای ثبت بافت تاریخی یزد دغدغه همگان شده است، خاطرنشان کرد: لازم است با قدرت هرچه تمام تر در راستای تحقق پلان مدیریت ثبت جهانی قدم برداریم.
کد خبر 9630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =