رئیس جامعه تورگردانان: خارجی‌ها ما را کلاهبردار می‌دانند

چمدان :  ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان با اعتراض به گرفتن مالیات بر ارزش افزوده از تورهای ورودی به ایران گفت: این مساله سبب در گیر شدن ما با شرکت‌های مسافرتی خارجی شده‌است، چرا که این شرکت‌ها حاضر به پرداخت این مالیات نمی‌شوند.

وی ادامه داد: آنها عنوان می‌کنند که چرا باید به دولت ما پولی بدهند در حالی که هنوز تورشان به ایران وارد نشده‌است، از طرف دیگر می‌گویند در حالی که مسافران ما در هتل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌دهند، در رستوران مالیات بر ارزش افزوده برای آنها محاسبه می‌شود و بر روی خریدهایشان نیز مالیات گرفته می‌شود ،چرا باید یک مالیات برر ارزش افزوده نیز برای تورشان در ایران بپردازند.

پورفرج با بیان اینکه دولت هیچ کشوری قبل از ورود گردشگر از او مالیات نمی‌گیرد، اظهار کرد: در بسیاری کشورها حتی در زمان خروج  گردشگر مالیات بر ارزش افزوده برخی خرید‌ها را به او باز می‌گردانند و این در حالی است که ما در کشور اصلا چنین چیزی نداریم.

رئیس جامعه تورگردانان افزود: بسیاری از شرکت‌های مسافرتی خارجی این کار ما را کلاهبرداری می‌دانند و ارتباطشان را با ما قطع کرده‌اند.

او در مورد راه حل این مساله توضیح داد: این مشکل با مصوبه هیات دولت خطاب به وزارت اقتصاد و دارایی حل می شود و این در حالی است که بر اساس ماده 104 قانون ما به عنوان صادر کننده خدمات گردشگری  معاف از مالیات و عوارض هستیم، اما متاسفانه این مساله اعمال نمی‌شود .
کد خبر 9601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =