بازدید بیش از۵۵۰ هزار نفر از سعدالسلطنه قزوین در سال جاری

چمدان :  آرش رشوند با اعلام این خبر افزود: تعداد بانوان شاغل در سعد السلطنه قزوین ۱۱۵ نفر بوده و تعداد شاغلان مرد در این مجموعه تاریخی۹۹ نفر هستند.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی و گسترش فعالیت های فرهنگی دو محور مهمی است که در توسعه بهره برداری از این مجموعه تاریخی مدنظر سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین به عنوان بهره بردار بخش خصوصی سعد السلطنه قرار دارد، افزود: هم اکنون تعداد کارآفرینی مستقیم و غیر مستقیم از نظر کمیت کارگاه های مرتبط با سعد السلطنه به ۴۴ کارگاه می رسد که به این تعداد فعالیت ۳ کارگاه آموزشی را باید اضافه کرد.

رشوند ضمن تأکید بر تعاملات مثبت میان صندوق احیاء و سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین به منظور رونق هر چه بیشتر گردشگری در مجموعه تاریخی سعد السلطنه و بالطبع آن شهر قزوین، تصریح کرد: در نوروز امسال ۹۶ تور قزوین گردی و در هفته فرهنگی قزوین نیز ۷۲ تور در همین راستا برگزار شده که در همه این تور ها بازدید از مجموعه تاریخی سعد السلطنه محور برنامه های گردشگری بوده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین در پایان تأکید کرد: تعداد کل بازدید کنندگان بومی و ملی از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه ۵۵۷۳۷۳ نفر بوده و تعداد بازدید کنندگان بین المللی این مجموعه ۱۷۴۶ نفر بوده است.

بنا بر اعلام معاون سرمایه گذاری صندوق احیاء، پیشبینی می شود که تا پایان سال بالغ بر ۱۴۰ غرفه در فضای تجاری عمارت سعد السلطنه فعالیت داشته باشند که این افزایش سطح بهره وری، عاملی برای رشد اشتغال در این بنای تاریخی خواهد بود.
کد خبر 9541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =