چمدان :  محمد محب خدایی، معاون گردشگری، گفت:

  • ایران از نظر پزشکی دارای رتبه بالایی در دنیا است، اما یکی از مباحث مهم در حوزه گردشگری سلامت و جذب این گردشگران، رقابت‌پذیری در این حوزه است، وجود واسطه‌ها در این عرصه باعث بالا رفتن قیمت‌ها و از بین رفتن تعادل در این بخش شده است.

  • اقدامات و برنامه‌هایی برای از بین بردن واسطه‌ها در حوزه گردشگری سلامت در دستور کار است و تبلیغات و معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های پزشکی از دیگر مواردی است که برای رشد و رونق گردشگری سلامت باید به آن توجه کرد، همچنین بررسی و تعیین بازارهای هدف گردشگری سلامت از دیگر مواردی است که می‌تواند کشور را در لیست مقاصد گردشگران سلامت قرار دهد.

  •  270هزار نفر گردشگران ورودی سلامت به کشور هستند،آژانس‌های مسافرتی کشورهای مبدأ گردشگری سلامت که در این حوزه فعال هستند باید شناسایی شوند و زمینه برقراری این آژانس‌ها با دفاتر خدمات مسافرتی داخلی فراهم شود، این روند زمینه‌ معرفی ظرفیت‌ها و حذف واسطه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

  • کشور ما سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر مذهبی و زیارتی است، ما باید از حضور این گردشگران در کشور برای معرفی ظرفیت‌های پزشکی و درمانی استفاده کنیم تا شاهد حضور گردشگران سلامت در ایران باشیم.

  • آنالیز هزینه‌های خدمات پزشکی در کشورهای رقیب حوزه گردشگری سلامت انجام شده است و برنامه‌ها و اقدامات لازم برای حذف هزینه‌های اضافی و بالا بردن سطح رقابت‌پذیری در دست انجام است.

  • براساس هماهنگی‌هایی که با وزارت امور خارجه انجام شده است افرادی که «TVISA» دریافت می‌کنند می‌توانند در دوره 6 ماهه برای انجام معاینات و چکاپ بعد از عمل به ایران سفر کنند.

کد خبر 9437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =